رييس پليس فتاي اصفهان بابيان اينكه روزانه انواع و تعداد ويروس هاي رايانه اي در حال افزايش است گفت: به روز نرساندن آنتي ويروس رايانه مي تواند احتمال قرباني شدن كاربران در برابر جرايم سايبري را افزايش دهد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان سرهنگ " ستار خسروي "رييس پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات فرماندهي انتظامي استان اصفهان با بيان اين مطلب گفت : بدافزارهابه دو دسته قابل هدايت و غير قابل هدايت و كنترل تقسيم مي گردند كه مي توانند از طريق فايل هاي سيستميك شبكه كامپيوتري،اينترنت و يا هر نوع وسيله نقل و انتقال داده ها و اطلاعات نظيرحافظه هاي جانبي ، فلش مموري،سي دي و ... وارد رايانه هاي ديگري شوند.

وي افزود: اين بدافزارها در اصل كدهايي هستند كه با هدف ضربه زدن به يك يا چندين رايانه يامجموعه يك يا چندين شبکه رايانه اي يا براي از بين بردن اطلاعات يا سرقت اطلاعات نوشته شده اند .

اين مقام مسئول با بيان اينكه نوشتن ويروس در همه جاي جهان جرم تلقي شده و نويسنده و منتشر كننده آن مسئول تمامي خسارت هاي وارده به رايانه هاي آلوده و خسارات ناشي از آن خواهد بود گفت:البته با وجود تمام برخورد هاي صورت گرفته تا به امروز 222 هزار نوع مختلف ويروس رايانه اي شناخته شده كه شمار اين ويروس ها نيز روزانه در حال افزايش است .

وي افزود: تحقيقات نشان مي دهد اين ويروس ها در دو سال گذشته 108 ميليون خانوار را مجبور به تعويض رايانه هايشان كرده است که به این ترتیب احتمال اینکه هر كاربر اينترنتي يكي از قربانيان جرائم سايبري باشد يك به چهار است .

اين مقام مسئول ويروس ها را قطعه كدهايي عنوان كرد كه خود را در برنامه هاي ميزبان كپي كرده و با اجراي برنامه اصلي به اهداف خودشان مي رسند و گفت: بررسي ها نشان مي دهد از ميلياردها رايانه در جهان صدهاميليون رايانه بدون محافظت و ايمني رها شده اند كه امكان آلودگي آنها در يك دقيقه متصوراست.

سرهنگ خسروي در پايان به كاربران اينترنت توصيه كرد دستگاه هاي رايانه اي را به انواع نرم افزارهاي ضدجاسوسي ، ضد بدافزار و آنتي ويروس ها و فايروال ها مجهز كرده و آنتي ويروس ها و ضد بدافزارهاي دستگاه هاي خود را مرتباً به روز رساني كنند.

رييس پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات استان اصفهان خاطر نشان كرد: كاربران مي بايست براي ايمني بيشتر در صورت آلودگي دستگاه خود، ارتباط آن را با شبكه واينترنت قطع كنند.

اين مقام انتظامي گفت: از ديگر مواردي كه تاكيد مي شود حتماً كاربران اينترنت براي اينكه قرباني جرايم سايبري قرار نگيرند اين است كه از ذخيره اطلاعات شخصي و ارزشمند خود در رايانه متصل به اينترنت پرهيز كنند و هرگز به ايميل هاي ناشناس پاسخ ندهند./ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.