کاربران ويژه نامه "رايگان درمان شويد" سايت باشگاه خبرنگاران مي توانند سوالات پزشکي خود را با ما در ميان بگذارند تا پزشک متخصص مربوطه به آنها پاسخ دهد.

1.احسان
من 29سال سن دارم. مدتی بالای ناف و بیشترمتمایل به سمت چپ درد داشتم، بعضی مواقع غیر قابل تحمل بود بعد از آندوسکوپی در آبان 90 تشخیص پزشک ورم معده(خفیف)و مقدارکمی رفلاکس بود كه  نمونه برداری جهت آزمایش هم ورم را تایید کرده و از لحاظ باکتری هم منفی بوده.از آن تاریخ سه دوره 1کپسول امپرازول(صبحانه). دمپریدون قبل از نهار و قرص دیگری بعدا از شام.2دور متروپرازول.دمپریدون و دوره سوم پنتوپرازول.دمپریدون و فاموتیدین بعداز شام استفاده کردم.کلیه رژیم ها که گفتند بدون استثناء انجام دادم .درحال حاضر بهتر شدم ولی هنوز خوب نشدم .وب عداز اتمام داروها که هر دوره تقریبا 2ماه بود خودم قرص پنتوپرازول استفاده میکنم.موقع ورزش و دویدن سمت راست بالای نافم درد میگره..درضمن سنگ کلیه هم دارم و قرص آلوپورینول .هیدروکلرتیازید استفاده میکنم..لطفا راهنمايي کنید .

پاسخ از دكتر سيد محمود اسحاق حسيني،فوق تخصص گوارش و استاد دانشگاه علوم پزشكي تهران:
 مصرف طولاني مدت داروها به اين صورت توصيه نمي شود. اگر رفلاكس داريد بايد امپرازول و پنتوپرازول را تا زماني كه علامت داريد استفاده كنيد و نگران عوارض آن نباشيد زيرا عوارض چنداني ندارد، با توجه به اينكه رفلاكس با آندوسكوپي تاييد شده، به غير از اين 2 دارو به داروي ديگري نياز نداريد، ولي بايد ورم با بيوپسي تاييد شود ، در صورت فروكش كردن علايم نيازي به مصرف داروها نداريد، البته بايد توسط پزشك متخصص گوارش ، پيگيري ها ي لازم به صورت دوره اي انجام شود.

2.مقدمی
من سی سالمه و حدود هفت ساله رباط صلیبی زانوم pclپاره شده است و بدلیل هزینه بالای عمل آن را درمان نکردم .آیا عوارضی هم دارد؟

پاسخ از دکتر حمید ضرابی متخصص ارتوپدی مدیر گروه ارتوپدی بیمارستان ابن سینا:
حتما بايد تحت عمل جراحي  مشكلتان برطرف شود با انجام راديولوژي و MRI بايد ميزان تخريب غضروف مشخص شود،اگر تخريب مفصل زياد نيست،بايد جراحي انجام شود.

توصيه مي كنم از انجام ورزش ها ي مناسب زانو مانند :شنا غافل نشويد،كار سنگين انجان ندهيد، از كوهنوردي و بالا رفتن از پله جدا اجتناب ورزيد.

3.ایمان

دختری 23ساله هستم، برای درمان جوش روی بازوهام چکار کنم اآخه جوشهام نوک سرسفید و قرمز رنگ کوچک هستن خارش ندارم اگرصابون گوگرد استفاده کنم جواب میدهد کرم یا صابون یاراهکاردیگر...لطفا راهنمایی کنید.

پاسخ از دكتر جاويد حسيني،متخصص پوست و مو:
جوش هاي روي بازو به 2 شكل هستند، يك نوع كه واقعا جوش بوده و از دسته ي جوش هاي غرور جواني هستند و شبيه آنها روي صورت و تنه هم ايجاد مي شوند،كه به درمان نياز دارند، با توجه به اينكه اين نوع جوش ها در افراد ي كه پوست چرب دارند بروز مي كند، براي درمان مي توان با استفاده از صابون هاي TCC يا صابون هاي ديگر از نوع آنتي باكتريال شدت جوش ها را كاهش داد ، ولي اگر اين جوش ها از نوع شديد باشند به درمان هاي آنتي بيوتيك هاي خوراكي يا محلول ها يي مانند اريترومايسين در الكل يا كليندامايسين در الكل نياز دارند كه بسته به شدت ضايعه 1 يا 2 بار در روز بايد از اين محلول ها استفاده كرد و در حمام هم از صابون استفاده كنيد.

4.مهدي
من ر‍ژيم چاقي دارم .. لطفاً اگه ميشه براي كوچيك كردن شكم راهنماييم كنيد.

پاسخ از دكتر ايرج خسرونيا، متخصص داخلي، رياست جامعه پزشكان داخلي ايران:
انجام ورزش هايي مانند شنا يا پياده روي و ورزش هاي شكم كمك به كوچك شدن شكم مي كند، حتي الامكان از غذاهاي كم حجم و مقوي استفاده كنيد و در مصرف چربي ها تعادل را رعايت كنيد، چربي هاي اشباع شده كمتر مصرف كنيد.

5.سمیه
 دختری 28 ساله و مجرد هستم . بعد از دادن آزمایش متوجه شدم کم کاری تیروئید دارم و برای درمان قرص لوو تیروکسین استفاده کردم . و تیروئید نرمال شد . و بعد از آن مدتی استفاده نکردم .دوباره عدد تیروئید بالا رفت و پس از استفاده مجدد نرمال شد. ولی با مصرف این قرص دچار اضافه وزن شدم . می خواستم بدانم تا کی باید ادامه دهم؟

پاسخ از دكتر محبوبه سادات حسيني، فوق تخصص غدد، عضو هيات علمي دانشگاه علوم پزشكي بقية ا...:
اگر پس از قطع دارو مجددا تيروئيد كم كار شده نشانگر اين است كه نمي توانيد دارو را قطع كنيد و بايد دارو را به طور دايم مصرف كنيد، در اين حالت شانس قطع دارو بطور دايم بسيار ضعيف است. افزايش وزنتان نيز ربطي به دارو ندارد، اين دارو عمدتا موجب كاهش وزن مي شود، افزايش وزن به كم تحركي يا تغيير رژيم غذايي تان مرتبط است.

6.Arash
 چگونه قد و وزن را اندازه گيري مي كنند و من قدم 160 است و وزنم 79 كيلوگرم است من را راهنمايي كنيد چگونه بدون ورزش مي توانم وزنم را پايين بياورم من تسترون نيز مي زنم آيا كسي كه تسترون مي زند مي تواند اين دارو چاق كننده است زياد زدن ضرر دارد؟

پاسخ از دكتر محبوبه سادات حسيني، فوق تخصص غدد، عضو هيات علمي دانشگاه علوم پزشكي بقية ا...:
تجويز تستوسترون در صورتي كه به دليل كمبود اين هورمن نباشد، عوارض جانبي دارد و موجب اضافه وزن مي شود.

7.سرور

 ترشحات پشت حلق که مخاط دارم و بینیم مدام آبریزش دارد که با خندین باعث سرفه میشه، خیلی باعث اذیتم شده .

پاسخ از : دكتر خشايار احمدي، جراح و متخصص گوش، گلو و بيني :
با سلام و تشكر از سوالتان ترشح پشت حلق از شكايات شايع در سينوزيت مزمن است، سينوزيت عمدتا به دو حالت حاد ( سرماخوردگي طول كشيده ) و مزمن ( علايم بيش از 12 هفته ) تقسيم بندي مي گردد.

8.صادق
پسری 20 ساله هستم که مدت 7 یا 8 سال است که به جوش صورت ،بازوها و سینه دچار هستم و مدت 1 سال است که جوش ها ی چرکی به جوش های سفید اضافه شده اند .
دکتر به من کپسولی داد که متاسفانه نام آن را به خاطر ندارم اما رنگ آن سفید -نارنجی بود که پس از یک ماه استفاده از آن در آزمایش خون اثر سوءآن بر کبدم مشخص شد که بعد از آن دیگر کپسول را نخوردم و دکتر به من تعدادی کرم و یک محلول داد که اثر نداشت نمی دانم چه باید بکنم ؟ در ضمن من شوره سر هم دارم و بعد از صابون زدن صورتم پوسته پوسته می شود.
لطفا در مورد جای جوش ها نیز توضیح دهید؟آیا کرم رژودرم اثری دارد؟

پاسخ از: دكتر ريحانه مهرگان، متخصص پوست و مو:
مشكل پوسته شدن سر و صورت شما مربوط به بيماري درماتيت سبوريك است كه عامل اصلي عود اين بيماري استرس است، در صورت عود بيماري در صورت درمان مناسب بيماري پس از گذشت يك هفته كاملا بهبود مي يابد.
در مورد جوش صورتتان داروهاي مختلفي مانند: تتراسيكلين، آزيترومايسين و ... وجود دارد، اگر جواب مناسبي از تجويز يك دارو وجود نداشت پزشك معالج مي تواند با تجويز دارويي جايگزين اقدام به درمان نمايد، همه ي دارو ها نيز عوارض كليوي ندارند. کرم رژودرم هم تاثيري در بهبود جاي جوش ها ندارد.

9.ناشناس

 من دختری 22 سال سن دارم حدود یک هفته بود که سینه هام درد می کرد با مراجعه به پزشک متخصص زنان با معاینه دست گفت چیزی نیست و قرص ویتامین E نوشت حال 10روز میگذرد ولی خوب نشدم و در یکی از سینه هام یک توده احساس می کنم آیا خطر ناک است

 پاسخ از دكتر نسرين السادات علوي، جراح عمومي و بيماري هاي پستان ، عضو هيات علمي دانشگاه علوم پزشكي تهران:
براي كاهش درد بايد حتي الامكان از مصرف مواد غذايي حاوي كافيين مانند: قهوه و چاي پررنگ و نوشابه هاي گاز دار و همچنين ادويه جات و فست فود ها مانند: سوسيس و كالباس پرهيز نماييد. اگر احيانا به دليل مشكلات پوستي يا تنظيم عادت ماهيانه از قرص هاي پيشگيري از بارداري استفاده مي كنيد با مشورت پزشكتان قرص ها را قطع كنيد، براي توده نيز بايد با مراجعه به پزشك جراح عمومي و انجام سونوگرافي بررسي لازم انجام شود.

10.مسعود

من مدتیه که دردی در سمت چپ سینم دارم کتفمم درد میکنه و بعضی وقتها ساعدم و انگشتهای دستم هم به شدت دچار سوزش و خارش انگار کسی با سوزن بهش می زنه اینجوری میشه / کف پاهامم وقتی یه کم وامیستم شروع به خارش و سوزش میکنه / وقتی هم که بلند میشم سرگیجه شدید می گیرم که چشمام سیاهی میره و دست و پام سست میشه و اگه شدید باشه حتی نمیتونم خودمو نگه دارم و به زمین می خورم و چند ثانیه طول میکشه تا بفهمم چی شده راستش دکتر رفتم ولی چیزی متوجه نشدن قبلا میگفتن کم خونی دارم ولی آزمایش جدیدم که دادم گفتن مشکلی ندارم می خواستم ببینم من باید چی کار بکنم ؟

پاسخ از دکتر حمید ضرابی متخصص ارتوپدی مدیر گروه ارتوپدی بیمارستان ابن سینا:
علايم ناراحتي شما بيشتر به ناراحتي قلب و عروق مرتبط است، در صورتي كه به مراجعه به پزشك  مشكلي وجوذ نذاشت بايد توسط پزشك متخصص ارتوپد معاينه شويد تا در معاينات و انجام MRI مشكلات احتمالي ناحيه گردن و ستون فقرات بررسي شود، وجود بي حسي در ناحيه گردن ممكن است به علت ديسك مهره هاي گردني يا تومور باشد كه نيازمند بررسي دقيق است.

11.محبوبه
 من زنی 50 ساله هستم حدود 20 ساله که از بیماری آرتروز مفاصل رنج می برم دست و پاهایم تقریبا همیشه سرد هستند و پشت گردنم همیشه سفت است گفته اند زالو برای بدن من میتونه مفید باشه آیا این کار میتونه درست باشه ؟ قبلا از راهنمایتون خیلی متشکرم

پاسخ از دکتر حمید ضرابی متخصص ارتوپدی مدیر گروه ارتوپدی بیمارستان ابن سینا:
ابتلا به آرتريت پس از اين مدت موجب تخريب مفاصل ناحيه گردن، زانو، مچ دست شده، شما بايد حتما با انجام راديولوژي و MRI گردن بررسي شويد شايد نياز به عمل داشته باشيد ولي به احتمال زياد با انجام فيزيوتراپي و استفاده از گردن بند؛زانو بند و مچ بند طبي بهبودي حاصل مي شود.
زالو درماني به هيچ عنوان توصيه نمي شود زيرا بيماران زيادي پس از زالو درماني به ما مراجعه مي كنند كه به علت آلودگي دهان زالو دچار عفونت مفاصل شده اند، مبتلايان به اين نوع عفونت در صورت نياز به عمل بايد به مدت 6 ماه تا يك سال تحت درمان عفونت قرار گيرند تا و پس از بهبودي كامل مجاز به عمل جراحي خواهند بود.

12.ناشناس

سلام من دختر ۲۲ ساله هستم مجرد میباشم و دارای یک کلیه می باشم حدود ۲ساله که قرص مدروکسی پرژسترون مصرف می کنم خواستم بدانم ضرری به کلیه ام نمی زند.

پاسخ از دكتر سيمين وحيدي، جراح و متخصص كليه و مجاري ادراري:  اين قرص ضرري براي كليه ندارد ولي چون تك كليه هستيد بايد هر 6 ماه يكبار معاينه شويد و از نطر ميزان فشار خون و پروتئين ادرار خصوصا پروتئين 24 ساعته بررسي شويد، دفع سموم و كلسيم در شما به علت غليظ تر بودن ادرار 2 برابر افراد عادي است، ضمنا بايد اقدامات كنترل سنگ را انجام دهيد ، با رعايت رژيم غذايي و غلط زدن روي زمين با دست هاي بالا به اينكار كمك مي كند، از نظر ميزان پروتئين مورد نياز بايد با يك پزشك نفرولوژيست مشورت كنيد./ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
امیر محمد
۱۲:۲۱ ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰
سلام من پسری نه ساله دارم که یک سال ونیمه که سرفه می‌کنه و چند ماه تحت نظر متخصص کودکان داروی آلرژی مصرف کرد و نتیجه نگرفتیم و چند ماه پیش دکتر ریه تحت درمان بود و گفت مشکلی ندارد و احتمال ریفلاکس داره و پیش دکتر گوارش بردیم و آندوسکوپی داد و گفت التهاب معده والرژی داره و پنتوپرازول ۴۰ وسیتریزین ۱۰ و پرهیز غذایی داد و سه ماه رعایت کرد خوب شد و لی به خاطر کرونا به پزشک نبردیم سه ماه دیگه سر خود همان دارو را دادیم و بعد قطع کردیم دوباره الان سه ماهه سرفه‌هاش شروع شده و الان دو هفته‌ای است که دوباره همون داروها رو بهش میدم ولی هیچ فرقی نکرده و سرفه هاش بیشتر شده ممنون راهنماییم کنید
Iran (Islamic Republic of)
دنیا
۱۲:۰۳ ۰۹ اسفند ۱۳۹۸
سلام...مراجعه به دندون پزشکی توی شرایط انتشار ویروس کرونا توی جامعه درست هست؟
Iran (Islamic Republic of)
دریا
۱۹:۴۰ ۰۴ شهريور ۱۳۹۷
سلام من 32 سال سن دارم و تقریبا از نوجوانی بعد از ضربه ای که به شانه راستم خورد هر چند وقت یکبار به مدت چند روز درد داشتمو بعد خود به خود خوب میشد و یا گاهی دچار گرفتگی عضلات در ناحیه گردن و متمایل به شانه راستم میشدم و الان نزدیک به یک سال است که درد در ناحیه گردن دارم واین درد گاهی تا مهره های کمر هم ادامه دارد و از طرفی مدت کوتاهی است که قدرت دست راستم خیلی کم شده و حتی اجسام با وزن خیلی کم را هم نمیتونم بلند کنم .... میخواستم بدانم درد گردن یا شانه ام به هم مرتبط هست؟
Iran (Islamic Republic of)
نغمه
۱۶:۰۶ ۱۶ مهر ۱۳۹۶
با سلام و خسته نباشيد ببخشيد اقاي دكتر پدرم ٦٤ سالشونه به دليل داشتن فشارخون چندين ساله قرص اتنولول ٥٠يكي صبح و يكي شب و قرص اميلو پرس ٥٠ يكي صبح يكي شب مصرف ميكنن به تازگي ميگن اثرش كم شده امكان داره حاي اتنولول متورال جايگزين كنند؟ دوزشم لطف ميكنين با تشكر ببخشيد همچنين چند ساله جهت جلوگيري از سكته قرص اسپيرين مصرف كردن هر روز يك ماه بيش عمل اب مرواريد انجام دادن دكترشون گفتن اسپيرينو قطع كنن الان ميتونن بازم مصرف كنن ناراحتي قلبي ندارن ممنون
Iraq
پیمان
۲۱:۰۳ ۱۹ خرداد ۱۳۹۶
سلام،من نارحتب ریفلاکس معده دارم الان ۲ ساله این مشکل را دارم،مرتبا پیش دکتر رفتم،بار اخر که ۴ماه قبل بود برام پنتوپرازول۴۰نوشت دارو را مصرف کردم و قتی که تموم شد دوباره پنتوپرزازول گرفتم تا ۳هفته قبل با داروی پنتوپراژول خوب بودم البته تا حد خوبی هم رژیم را رعایت کردم ضمنا دو بار اندوسکوپی انجام دادم و دکتر گفت که ورم معده دارید ،الان دو سه هفته ست که دارو را قطع کردم البته کمی ناپر هیزی کردم ولی باز معدم سوزش داره،راب پرازول گرفتم مصرف میکنم اما جواب نمیده من فکر میکنم با پنتوپرازول بهترم،دکتر لطفا بگید که چیکار باید بکنم
Iran (Islamic Republic of)
پروین
۲۱:۳۰ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶
با سلام. من 29 سال دارم و به مدت 4 سال است که دچار ریفلاکس معده هستم. در این مدت هر روز دارو مصرف میکنم. داروهایی مثل پنتازول و نولپازا. با قطع دارو علایم برمیگرده. پزشک بنده هم اعلام کرده که این دارو باید به مدت طولانی حدود 20 سال مصرف شه. خواستم بپرسم ایا در طولانی مدت عوارضی ایجاد نمیکنه و ایا درمانی داره؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۴ ۱۹ مهر ۱۳۹۵
کلیه من سنگ سازاست بخاطرهمین پنج سال است که ازقرص آلوپرینول ۱۰۰ استفاده میکنم .ولی جدیدن شصت پام داغ میشود وگزگزمیکند آیا ربطی به این قرص دارد. درضمن دیسک خفیف کمر هم دارم بنظرشما داغ شدن وگزگز کردن شصت پام به دیسک کمر ربط دارد یا به قرص آلوپرینول
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۰ ۰۶ آبان ۱۳۹۴
baraye manafez baz post chekar konam??
Iran (Islamic Republic of)
ملیکا
۱۲:۲۳ ۱۳ تير ۱۳۹۴
برای درمان جوش و جای جوش باید چیکار کرد؟ قرصهای که برای درمان جوش مصرف می شوند به خصوص در دراز مدت عوارض بسیار زیاد و بدی دارند و در صورت قطع مصرف نیز جوشها دوباره ظاهر می شوند عملا میاییم ابرومون رو درست کنیم میزنیم چشممون رو هم کور می کنیم!
Iran (Islamic Republic of)
ramin
۱۱:۳۶ ۰۷ خرداد ۱۳۹۴
دارو پنتوپرازول بيشتر براي مهار اسيد معده هست من خودم الان مصرف ميكنم البته هر وقت مشكل رفلكس دارم وقتي اين قرص را ميخورم تا دو هفته ر غذايي بخورم مشكلي ندارم ولي مداوم استفاده نمي كنم شما بايد به دكترتان اعتماد كنيد
United States of America
سوده
۰۶:۱۷ ۰۶ اسفند ۱۳۹۳
سلام بعد از آندوسكوپي تشخيص دكترم اين بود كه دريچه ي اثني عشر درست كار نمي كنه. قرص پنتاپرازول ٢٠ تجويز كردن، بعد از ٦ ماه چكاپ رفتم و گفتن باز هم اين قرص را ادامه بده. الان ١٠ ماهه مرتب ميخورم اما هر كي ميشنوه ميگه اين قرص دوره داره، نبايد طولاني مدت بخوري ضرر داره. من گيج شدم نميدونم بايد به دكترم اعتماد كنم يا همه ي مردم؟ ميشه نظر شما رو بدونم؟
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۹:۱۶ ۱۵ دی ۱۳۹۳
آیا با خوردن طولانی مدت قرص پنتو پرازول برای بدن ضرری دارد مثلا خوردن تا 5 سال

THANKS
Germany
hamid
۱۲:۱۳ ۱۷ آبان ۱۳۹۳
سلام یک کلیه همسر من کوچیکه که به صورتی تصادفی تو سونوگرافی کامل حفره شکمی که برای چکاب کلی بود متوجهش شدیم تا اون روز هیچ دردی از اون ناحیه نداشت حتی سوزش ادرار و سابقه عفونت ادراری نداره اوره = 35 کراتینین = 1.2 بود خلاصه بعداز عکس IVP و تستهای دیگه متوجه سلامت کلیه ولی با سایز کوچکتر شدیم ولی الان 5 ماه میگذره و به علت وزن بالاش دکتر زنان ورزش رژیم و داروی متفورمین تجویز کرده و کمی وزنشو آورده پایین منتهی از قسمت کلیه کوچیکش درد احساس میکنه . کراتینینش 1.6 شده میتونه از لاغر شدن و متابولیسم حاصل از تجزیه چربی باشه؟ و اگر جواب مثبته این براش ضرر داره یا طبییعه ؟ لطفا راهنماییم کنین با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
سپهر
۱۲:۲۱ ۲۷ مهر ۱۳۹۳
من دستم 4 سال پیش بریده و مقداری اسکار اورده و برای درمان از کرم رژودرم استفاده میکنم چند وقت بای از این کرم استفاده کنم ایا تا ثیری دارد
Iran (Islamic Republic of)
مرصاد
۱۳:۴۱ ۱۶ مهر ۱۳۹۳
سلام حدود 3-4سال پیش دفع چند سنگ کوچک کلیه داشتم سپس چندسالی بدون مشکل بودم سال گذشته در کلیه سمت راست 2 سنگ به ابعاد 23 و 25 میلی متری رویت شد که متاسفانه سنگ شکن موفق نبود و مجبور به عمل پی سی ان ال شدم اکنون پس از 8ماه مجددا سنگ 16 و 20 میل در همان کلیه دارم آنالیز سنگ های بعد از عمل 80 درصد کلسیم بوده است خسته شده ام از پنتاپرازول هم به مقدار کم برای درد معده استفاده میکنم چه کنم جهت خلاصی از سنگ کلیه؟ به راهنمایی شما شدیدا نیازمندم.تشکر
Iran (Islamic Republic of)
Masood
۱۰:۲۸ ۲۶ تير ۱۳۹۳
سلام مسعود ٢٠ساله هستم الان به مدت ٢سال هست كه صورتم سوراخ سوراخ هايي در ان مشاهده ميشود لطفا راهنمايي كنيد چيكار كنم براي از بين بردنشون
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۰۰:۳۷ ۱۴ تير ۱۳۹۳
درددرقسمت سمت چپ ناف برای چیه امکان داره بخاطرکبدچرب باشه؟
Iran (Islamic Republic of)
سجاد 00
۱۳:۳۵ ۰۵ تير ۱۳۹۳
من از صورتم زیاد جوش در میاد از کرما و صابون های متفاوتی استفاده کردم ولی فایده ای نداشت الان هر کس منو میبینه میگه خیلی پیر شدی هنوزم از صورتم جوش در میاد ایا راهی هم برای درمان هست؟برای رفع پیری صورتم چکار کنم؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
فائزه
۱۲:۵۸ ۲۱ فروردين ۱۳۹۳
سلام لطفا برای درمان لاغری راه حلی بیان کنید.من 18ساله هستم و وزنم44کیلو است.
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۱۵:۰۳ ۱۸ اسفند ۱۳۹۲
سلام
وقت بخیر
دختری 22 ساله هستم ک هفته پیش چهارشنبه از سفر برگشتم
متاسفانه از وقتی پام ب شهرمون رسیده زمین گیر شدم
اولین باریه ک اینطور شدم 5 روز متوالی تو تب دارم میسوزم و با هر یک کلام حرف ب مدت پنج دیقه سرفه میکنم و نمیتونم ب خوبی حرف بزنم درست مثه آدمای شیمیایی شده
جدیدا قسمت سمت چپ سینمم میدرده
بلند نمیتونم بشم و سرگیجه دارم
یکم راه برم نفس کم میارم
داروهای ضد سرماخوردگی و کپسول خشک کن خوردم زیاد تاثیری نداشت
من از سوزن خیلی میترسم برای همینه دکتر نمیرم
5.6 روزی میشه ک اینطور شدم
مشکلم از چی میتونه باشه؟آیا همون سرماخوردگیه سادس یا نه؟
Iran (Islamic Republic of)
مهسا
۱۲:۲۸ ۱۳ بهمن ۱۳۹۲
سلام
Germany
kosar
۱۶:۲۸ ۲۵ مهر ۱۳۹۲
سلام خسته نباشید.من چند روز بیش دچار درفتگی کشکک زانو شدم که خودش یه جاش برگشت میخواستم بدونم باید گچ بگیرم؟یا نیاز به درمان می باشد ممنون
United States of America
یاسین
۲۱:۴۲ ۱۶ اسفند ۱۳۹۱
با سلام.جوانی 32 ساله هستم 10 ماه پیش دچار شکستگی و در رفتگی شانه شدم متاسفانه حرکات ورزشی بعداز عمل را انجام ندادم الان شانه راستم دچار محدودیت حرکت و خشکی شده.میخواستم بدانم باید جراحی کنم یا ورزش؟ممنون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۸ ۰۶ اسفند ۱۳۹۱
برای درمان سالک های روی صورت که مدت زیادی است از آن ها می گذرد چه راه کاری وجود دارد
Poland
سعيد
۱۸:۵۰ ۰۶ اسفند ۱۳۹۱
سلام
پسري19ساله باقدتقريبا174؛ميخواستم بدونم آياتا22سالگي اگه ورزش كنم و قرص روي رو هم مصرف كنم قدم به180ميرسه؛درضمن كم كاري تيروئيدم دارم
-
مهدی
۱۰:۳۷ ۲۹ بهمن ۱۳۹۱
با سلام 31 سال سن دارم حدود 3 سال است روزی 3 الی 4 مرتبه حالت گر گرفتگی و حرارت زیاد همراه با تعریق زیاد در حدود چند دقیقه کل اندامم را در بر میگیرد و بعد از چند دقیقه به حالت طبیعی بر می گردم لطفا" بگویید این موضوع بیماری خاصی میتواند باشد یانه
Iran (Islamic Republic of)
سینا
۰۴:۰۵ ۲۸ بهمن ۱۳۹۱
با سلام چند مرتبه سوال کردم اما خبری نشد؟!
مردی ۲۵ ساله هستم که برای ریزش مو به دکتر مراجعه کردم که به من قرص فیناستراید داد بعد از یک سال مصرف متوجه بزرگ شدن سینه هام شدم.
آیا راهی (دارو،دستگاه، نرمش) برای بازگرداندن به حالت اولیه وجود دارد. در ضمن درمان ریزش موی ارثی چیست؟
Iran (Islamic Republic of)
مریم سلامات
۱۹:۵۲ ۲۳ آذر ۱۳۹۱
لطفا یه برنامه ی رزیم غذایی برای کسانی که وزنشان 70 کیلو و قدشان 160 است تجویز کنید باتشکر از سایت خوبتان
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
مهدی
۲۳:۵۹ ۱۱ آذر ۱۳۹۱
با سلام برای درمان قطعی سفیدی مو باید چکار کرد.منوخیلی ناراحت کرده
Australia
علی
۱۸:۳۲ ۳۰ آبان ۱۳۹۱
با سلام. پسری هستم 30 ساله . چندین سال هست که در کف پاهایم احساس سوزش و داغی دارم و پس از نشتستن به سرعت دست و پاهایم خواب میروند . چند سال پیش آزمایش خون دارم و همه چیز نرمال بود. لطفا در این مورد راهنمایی بفرمایید
Poland
احسان
۰۰:۳۴ ۱۳ آبان ۱۳۹۱
سلام؛گوش سمت چپم عفونت قارچی گرفته!چیکار کنم و علت این عفونت چیه?
Iran (Islamic Republic of)
الهه
۲۰:۵۶ ۰۳ آبان ۱۳۹۱
باسلام مدتیه انگشتای دستم خواب میره انگشت کلیکم دایم مور مور میکنه میخواستم ببینم علتش چیه درضمن من سی سالمه باتشکر
Iran (Islamic Republic of)
اشکان
۲۱:۱۴ ۱۵ مهر ۱۳۹۱
سلام
لطفا برای درمان گودی کمر مطلبی بگذارید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۰ ۲۶ شهريور ۱۳۹۱
سلام من حدود ‏2سال هست که کنار دندانم ابسه دارد عکس گرفتم و فهمیدم داخل دندان من تخریب شده ولی ظاهرا سالم است و عصب دندان من در عکس ازبین رفته بود من دندانم را نمی خوام بکشم از طرف دیگه میترسم که بر دندان های دیگه ام مضرباشه هنوز هم ازکنار لثه ام ترشح چرکی دارم ولی ورم نداره وفقط همان قسمت درد داره من ‏23سال سن دارم.باتوجه به شرایط بایدچکار کنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۶ ۲۶ شهريور ۱۳۹۱
سلام
من دختري 20 ساله هستم و مدتي است در قفسه سينه احساس درد شديدي دارم كه گاهي باعث تنگي نفسم مي شود
به دكتر كه مراجعه كردم دليل را افتادگي يكي از رگ هايم عنوان كرد و گفت امري طبيعي است
اما اين درد در قلب من رو نگران كرده چون وقتي هم كه عصبي مي شوم افزايش پيدا مي كنه
بيماري قلبي هم در خانواده ما وجود دارد
دليل اين دردهاي شديد چيست؟
Iran (Islamic Republic of)
abed
۱۶:۵۱ ۱۵ آذر ۱۳۹۳
چسب پنج سانتی
Iran (Islamic Republic of)
حسین جان زاده
۱۳:۳۸ ۱۵ شهريور ۱۳۹۱
باسلام لطفا درخصوص تغذیه دیابت نوع 2 راهنمایی فرمایید باتشکر
آخرین اخبار