رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: ایجاد 200 هزار هکتار جنگل در کشور امسال در برنامه سازمان قرار دارد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه ، علیرضا اورنگی در نشست شورای معاونین اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان‌غربی، اظهار داشت: اقدامات اولیه برای اجرای طرح‌های سازمان انجام گرفته است.

وی با اشاره به طرح‌های احیا، کشت و حفاظت از عرصه‌های جنگلی، افزود: طرح‌های احیا و حفاظت از جنگل‌های شمال به دلیل تامین چوب صنعتی مورد نیاز کشور از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است از این رو احیاء، کشت و حفاظت از عرصه‌های جنگلی از اهمیت زیادی برخوردار است.

اورنگی در ادامه با بیان اینکه توانمندسازی جوامع محلی با هدف توسعه عرصه‌های منابع طبیعی و افزایش فضای سبز از اولویت‌های کاری سازمان جنگل‌ها مراتع و آبخیزداری کشور است، اضافه کرد: با توجه به سرانه فضای سبز در کشور توسعه این فضاها در اولویت برنامه‌های سال 91 سازمان قرار دارد و در این زمینه توانمندسازی جوامع محلی، حفاظت، بهره‌برداری، احیا و توسعه عرصه منابع طبیعی با مشارکت مردم به صورت جدی پیگیری می‌شود.

وی با اشاره به رویکرد سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور برای توسعه فضای سبز و جنگل‌کاری در سطح کشور، افزود: ظرفیت‌های موجود استان‌های مختلف در این زمینه باید شناسایی شده و اقدامات لازم برای جنگل‌کاری و توسعه فضای سبز با مشارکت بهره‌برداران و اقشار مختلف مردم انجام شود.

اورنگی تصریح کرد: خشکسالی تاثیر نامطلوبی بر احیای عرصه‌های طبیعی و مراتع گذاشته است.

به گفته رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور اجرای طرح‌های آبخیزداری و آبخوانداری برای جبران خشکسالی‌ها و احیای منابع طبیعی از دیگر اولویت‌های سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور در سال جاری است.

اورنگی به عرصه‌های ملی موجود در آذربایجان‌غربی نیز اشاره کرد و گفت: منابع ملی نعمت‌های الهی هستند و انجام طرح رقومی‌سازی برای نخستین بار در کشور در آذربایجان‌غربی اتفاق افتاده که باید این طرح موفق در سایر استان‌ها نیز ترویج شده تا همه استان‌ها از مزایای آن بهره‌مند شوند.

وی اضافه کرد: برای احیاء، غنی‌سازی و افزایش عرصه‌های جنگلی در استان‌های شمالی کشور، مدیریت پایدار و سیاست‌های حفاظتی با سرعت و وسعت بیشتری اعمال شود./س

برچسب ها: کشور ، جنگل ، توسعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.