شورشيان موسوم به ارتش مقاومت مسيح 55 را در دو روستا ربودند و آنها را وادار کردند مواد غذايي که اين گروه از دو روستاي مزبور ربوده بودند به نقطه اي ديگر حمل کنند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  خبرگزاري رويترز ، يک مقام محلي در جمهوري آفريقاي مرکزي روز دوشنبه اعلام کرد شورشيان اوگاندايي موسوم به «ارتش مقاومت مسيح» روز شنبه در دو حمله در شرق اين کشور55   نفر را ربودند.
به گفته اين مسئول ژاندارمري، چهل و يک نفر در باليفوندو و چهارده نفر ديگر هم در نزديکي «زوبه امباري Zobe Mbari» در هشتصد کيلومتري بانگي پايتخت جمهوري آفريقاي مرکزي ربوده شدند. اکثر افراد ربوده شده دختران جوان هستند.
گروه شورشي ارتش مقاومت مسيح به دهها هزار مورد قتل، مثله کردن، به کارگيري کودک سربازان و ربودن و تجاوز جنسي به هزاران زن و دختر متهم است.
اقدامات و فشارهاي دولت اوگاندا با همکاري چند کشور ديگر باعث شد تا فعاليت اين گروه شورشي در سال دو هزار و پنج در اوگاندا متوقف شود ولي اعضاي اين گروه عمليات خود را در کشورهاي ديگر آفريقا از جمله جمهوري دمکراتيک کنگو، سودان جنوبي و جمهوري آفريقاي مرکزي ادامه دادند.
برچسب ها: اوگاندا ، شورش ، آدم ربایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار