بنيامين نتانياهو نخست وزير رژيم صهيونيستي که خطاب به اعضاي انجمن کهنه سربازان اسرائيلي و آمريکايي زخمي شده در جنگها سخن مي گفت، عنوان كرد: درحال حاضر برنامه هسته‌اي ايران بزرگترين کابوس تل آويو است.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري رويترز؛ نخست وزير اسرائيل مدعي شد اگر جامعه بين الملل در برخورد با فعاليت هسته‌اي ايران از خود عزم راسخ  نشان دهد، احتمال جنگ کمتر خواهد بود.

وي افزود: درحال حاضر بزرگترين تهديدي که ما با آن مواجه هستيم توسعه فعاليت هسته‌اي ايران است.

نتانياهو گفت: هر چقدر که جامعه بین‌المللی در قبال ایران و فعاليت هسته‌ای آن جدی‌تر باشند و خط قرمز را به وضوح معین کند احتمال وقوع درگیری نیز کاهش می‌یابد.

وي  افزود: نشان دادن عزم راسخ و مشخص کردن خط قرمز به معني آن است که ما احتمال جنگ راکمتر کرده‌ايم.

شبکه‌هاي دو و ده تلويزيون اسرائيل پس از پخش سخنان نتانياهو، در تفسير اظهارات وي اعلام کردند نخست وزير اسرائيل در واقع خواسته است باراک اوباما رئيس جمهور آمريکا را به سمت و سوي تعيين محدوديت هاي بيشتر عليه فعاليت هسته اي ايران سوق دهد.

مطبوعات اسرائيل در روزهاي اخير از تنش فزاينده ميان اوباما و نتانياهو بر سر مطرح شدن فرضيه حمله نظامي اسرائيل به تاسيسات هسته‌اي ايران بدون موافقت واشنگتن خبر داده‌اند.

به گفته تلويزيون اسرائيل، اين اظهارات توضيحي است در مورد اطلاعات مندرج در روزنامه نيويورک تايمز که روز دوشنبه نوشت آمريکا همچنان تلاش دارد فشارها را بر ايران افزايش دهد تا جلوي عمليات نظامي اسرائيل عليه تاسيسات هسته‌اي ايران را بگيرد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار