آیت الله صافی گلپایگانی گفت: حوزه باید بیش از گذشته در تربیت فقیهان بزرگ، اساتید و مبلغان بزرگ تلاش کند تا بتواند به سوالات دینی مردم دنیا پاسخ دهد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران از قم، وی در دیدار مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با بیان اهمیت و عظمت مسئولیت مدیریت حوزه‌های علمیه اظهار داشت: ‌امیدوارم حوزه را آنچنان که مورد رضایت امام زمان علیه السلام است مدیریت شود تا آثار و برکات بسیار حوزه، برای جامعه اسلامی مفید باشد.
آیت الله صافی گلپایگانی با بیان اینکه در حوزه های علمیه در عین حال که نقاط قوی و مثبت زیادی وجود دارد، نقاط ضعفی هم هست تاکید کرد : باید این ضعف ها با تدبیر و درایت برطرف شود تا حوزه‌ها به عنوان شاخص و صاحب نفوذ در کارها، مشکلات و مسائل دینی مردم را حل کنند و در حقیقت، ملجاء و پناهگاه آنان باشند.
آیت الله صافی گلپایگانی اساس اسلام‌شناسی، قرآن‌شناسی و حدیث‌شناسی، را در ادبیات دانست و با اشاره به اهمیت اهتمام به ادبیات عرب برای طلاب تاکید کرد : مدارس علمیه باید بیشتر در ادبیات تلاش کنند تا طلاب محترم از نظر ادبی قوی شوند.
وی تصریح کرد: طلاب باید به زبان‌های روز دنیا هم ، به خصوص مکالمه عربی تسلط کامل داشته باشند و لازم است بخشی از مراکز حوزوی به امر مکالمه و محاوره زبان عربی اختصاص پیدا کند.
آیت الله حسینی بوشهری در ابتدای این دیدار، گزارشی از فعالیت‌ها و برنامه‌های آینده حوزه‌های علمیه سراسر کشور بیان کرد./س
برچسب ها: قم ، صافی ، مرجعیت ، حوزه ، طلاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.