رییس هیأت دوچرخه سواری خراسان رضوی با بیان این که رشته دوچرخه سواری رشته ای پرهزینه است، گفت: قیمت دوچرخه مناسب برای استفاده در پیست دوچرخه سواری بیش از سه میلیون تومان است که این امر حمایت دولتی را می طلبد که متاسفانه تاکنون محقق نشده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ابوالقاسم باروح در هفدهمین نشست خبری هیأت های ورزشی استان با بیان این مطلب پیشنهاد کرد: با اعطای تسهیلاتی همچون وام به دوچرخه سواران از کناره گیری ورزشکاران برای ورود به بخش حرفه ای جلوگیری شود.

باروح خواستار فراهم شدن مسائل زیرساختی از سوی نهادهای مرتبط شد و اظهار امیدواری کرد: ارگان هایی همچون شهرداری با حمایت از این ورزش هیأت دوچرخه سواری خراسان رضوی را در پیشبرد اهداف یاری رسانند.

وی میزان مبلغ واریز شده به حساب این هیأت از سوی اداره کل ورزش و جوانان استان از ابتدای سال جاری تاکنون را 6 میلیون تومان اعلام کرد و افزود: این مبلغ برای اعزام تیم به مسابقات مختلف کشوری و دیگر فعالیت های جانبی یک تیم ورزشی بسیار کم است.

رییس هیأت دوچرخه سواری خراسان رضوی هزینه حضور یک تیم در لیگ برتر دوچرخه سواری کشور را حدود 100 میلیون تومان اعلام کرد و گفت: برای کسب نتیجه مطلوب در این سطح از مسابقات کشوری می بایست تمامی شرایط اعم از دوچرخه مناسب، ملزومات و فضای استاندارد این رشته ورزشی فراهم شود.

باروح ادامه داد:با توجه به وظایفی که برای یک باشگاه تعریف می شود می توان با تاسیس باشگاه های متعدد به تحقق اهدافی همچون قهرمان پروری و توسعه ورزش همگانی امیدوار شد.

وی افزود: در چنین شرایطی، ورزش در هر دو بعد قهرمانی و همگانی ارتقاء خواهد یافت.

باروح با بیان این که اهتمام ویژه ای از سوی هیأت دوچرخه سواری خراسان رضوی به این موضوع شده است، گفت: فرهنگ سازی لازم به منظور ورود افراد و یا نهادهای توانمند در زمینه راه اندازی باشگاه در سطح کشور انجام نشده و از سوی دست اندرکاران ورزش کشور مغفول مانده است.

وی به حضور نداشتن باشگاه دوچرخه سواری از خراسان رضوی در رقابت های لیگ کشوری اشاره کرد و اظهار تأسف کرد: در حال حاضر ورزشکاران فعال این رشته ورزشی به دلیل نبود حمایت مالی به تیم های سایر استان ها ملحق می شوند و باشگاهی به عنوان نماینده استان در لیگ دوچرخه سواری کشور حضور ندارد.

رییس هیأت دوچرخه سواری خراسان رضوی با اشاره به صنعتی شدن شهرها بر لزوم توجه به همگانی شدن ورزش تاکید کرد و گفت: ضرورت این موضوع به ویژه در بخش بانوان کاملا محسوس است.

باروح شناسایی استعدادهای برتر به منظور پرورش ورزشکاران حرفه ای به منظور مدال آوری را از دیگر اولویت های هیأت دوچرخه سواری استان اعلام کرد.

رییس هیأت دوچرخه سواری خراسان رضوی بر راه اندازی تعداد باشگاه های بیشتر در سطح استان به منظور پیشرفت و توسعه این ورزش تاکید کرد.

وی در خصوص پیست دوچرخه سواری ورزشگاه ثامن الائمه مشهد اظهار کرد: این پیست به طور کامل تحویل هیأت دوچرخه سواری نشده و بخشی از آن همچنان در اختیار پیمانکار این طرح قرار دارد.

رییس هیأت دوچرخه سواری خراسان رضوی افزود: طبق توافقاتی که با اداره کل ورزش و جوانان استان انجام شده این پیست برای روزهای فرد در اختیار بانوان و روزهای زوج برای استفاده آقایان علاقه مند به رشته دوچرخه سواری قرار می گیرد.

وی در ادامه گفت: افراد برای تمرین در پیست دوچرخه سواری ورزشگاه ثامن الائمه مشهد می بایست بیمه ورزشی باشند.

رییس هیأت دوچرخه سواری خراسان رضوی اظهار امیدواری کرد: با تجهیز این پیست دوچرخه سواران استان از امکانات استاندارد به منظور تمرین بهره مند شوند و استان در آینده میزبان مسابقات کشوری باشد.

وی وضعیت پیست دو مجموعه ورزشی کوثر و حجاب مشهد را برای استفاده ورزش دوستان مناسب ارزیابی کرد.

باروح در ادامه با اشاره به فعالیت بانوان در رشته دوچرخه سواری خواستار شفاف سازی دیدگاه علما نسبت به این ورزش شد و گفت: از رسانه های استان می خواهم با توجه به تاکید اسلام بر امر ورزش طی جلسه ای نظر علما را در مورد ورزش دوچرخه سواری جویا شوند تا ابهامات موجود در این زمینه برطرف شود.

وی با اشاره به تشکیل کمیته های مختلف از بدو شروع به کار هیأت فعلی دوچرخه سواری خراسان رضوی اظهار داشت: تا پایان هفته جاری نیز کمیته های حوزه بانوان نیز کامل و فعالسازی خواهد شد.

رییس هیأت دوچرخه سواری خراسان رضوی توجه به بخش بانوان دوچرخه سوار را از اولویت های این هیأت دانست و گفت: تدابیری از سوی دوچرخه سواران استان در زمینه ارتقاء این بخش و حضور بیشتر در مسابقات کشوری و حتی عرصه بین المللی اندیشیده شده است.

باروح در ادامه به نگاه ویژه فدراسیون دوچرخه سواری به استان خراسان رضوی اشاره و بیان کرد: اگرچه در تمامی مسابقات کشور حضور فعال داشتیم ولی متاسفانه تاکنون به دلیل مشکلات مالی نتوانستیم به صورت بسیار مطلوب پاسخگوی انتظارات فدراسیون متبوع باشیم.

وی خواستار همفکری تمامی فعالان و پیشکسوتان رشته ورزشی دوچرخه سواری در استان شد و گفت: با وجود برگزاری مجمع انتخاب رئیس هیأت دوچرخه سواری خراسان رضوی و درخواست همکاری از پیشکسوتان تاکنون رغبتی برای این کار به این هیأت اعلام نشده است.

وی انتظار بعضی از فعالان این عرصه را نامعقول دانست و افزود: اگر کسی واقعا به دنبال پیشرفت ورزش دوچرخه سواری استان است می بایست با همدلی وارد این حوزه شود.

باروح حضور همه جانبه و نظارت بر بخش های مختلف هیأت دوچرخه سواری خراسان رضوی را از سیاست اصلی فعالیت خود برشمرد و گفت: در این راستا از مشورت افراد فعال و صاحب نظر نیز بهره مند می شوم.

رییس هیأت دوچرخه سواری خراسان رضوی خواستار به چالش کشیده شدن مشکلات رشته دوچرخه سواری به صورت سازنده از سوی رسانه های فعال استان شد و افزود: به طور حتم این امر بهبود وضعیت فعلی این رشته ورزشی را به دنبال خواهد داشت.

وی در ادامه با اشاره به همکاری این هیآت با معاونت فرهنگی ورزشی شهرداری مشهد و اداره کل و آموزش و پرورش استان، عنوان کرد: هیأت دوچرخه سواری آمادگی همکاری خود را با دو نهاد مذکور در دو بخش فنی و آموزشی اعلام نموده و در این راستا راه اندازی مدرسه دوچرخه سواری به منظور توسعه ورزش همگانی را پیشنهاد داده است.

باروح درباره ایستگاه دوچرخه سواری منطقه کوثر مشهد اظهار داشت: متولی ایستگاه های دوچرخه سواری فعال در سطح شهر، شهرداری مشهد است و ساماندهی آنها بر عهده هیأت دوچرخه سواری خراسان رضوی نیست.

وی تعداد ورزشکاران حرفه ای دوچرخه سواری در استان را 70 نفر در بخش آقایان و 16 نفر در قسمت بانوان اعلام کرد و گفت: هم اکنون تعداد 2 باشگاه دوچرخه سواری نیز در سطح شهر مشهد فعال است.

وی با بیان اینکه هیأت دوچرخه سواری خراسان رضوی آمادگی همکاری و برگزاری برنامه های دوچرخه سواری با عناوینی همچون حرم تا حرم و جاده ولایت را دارد، افزود: اگرچه اجرای چنین فعالیت هایی پرهزینه می باشد ولی این هیأت مکاتباتی با ستاد دهه کرامت به منظور همکاری در این زمینه انجام داده است.

رییس هیأت دوچرخه سواری خراسان رضوی از برگزاری همایش عظیم دوچرخه سواری در روز 14 مهرماه سال جاری در مشهد خبر داد و گفت: بدین منظور کمیته های مختلف برگزاری این همایش تشکیل شده و هماهنگی لازم با اداره ورزش همگانی اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی نیز انجام شده است./س

برچسب ها: ورزش ، دوچرخه سواری ، پیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.