بنا بر اعلام مقامات بهداشتي کانادا بيش از صد نفر به بيماري مهلک لژيونلا مبتلا شده اند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  خبرگزاري شين‌هوا ، مقامات بهداشتي کانادا اعلام کردند شيوع نوعي بيماري مرگبار ريوي به نام لژيونلا در شهر کبک کانادا جان11 نفر را گرفت.
بر اساس اعلام اين مقامات ، شمار موارد مبتلا به اين بيماري در روز دوشنبه به رقم 173  نفر رسيد در حالي که اين آمار در روز جمعه گذشته ي158 نفر بود.
سن متوسط يازده قرباني اخير اين بيماري ، 77 سال بوده است.
مسئولان شهر در صددند دست کم يکصد برج تهويه هوا را که باکتري بيماري زاي مهلک عامل اين بيماري از طريق سيستم هاي  آن منتقل مي شود ضد عفوني کنند.
بيماري لژيونلا اغلب آن دسته از مردان سيگاري بالاتر از پنجاه سال را مبتلا مي کند که سابقه مصرف بالاي مشروبات الکلي و يا سابقه بيماري هاي مزمن يا ضعف دستگاه ايمني دارند.

در سال  1997 ، آمار مبتلايان به بيماري لژيولونلا در ايالت کبک ، 24 نفر بود که در سال 2007 به 51 افزايش يافت.
عامل بيماري ،‌نوعي ميکروب به نام لژيونلا پنوموفيلا است که در فرد مبتلا ، عفونت ريوي شديدي ايجاد مي کند و در سال 1976 کشف شد.
عفونت انساني اغلب هنگامي روي مي دهد که باکتري لژيونلا از طريق استنشاق وارد ريه ها شود و هيچ واکسني براي اين بيماري وجود ندارد ولي بيماري به وسيله آنتي بيوتيک ها درمان مي شود.
 بر اساس اعلام سازمان بهداشت جهاني ، باکتري لژيونلا به طور معمول در درياچه ها ،‌رودخانه ها و ديگر آب ها يافت مي شود و در دماي بيست تا پنجاه درجه سانتي گراد زندگي مي کند.
اين باکتري ها همچنين در کانال هاي تهويه هوا ، ساخته دست بشر ، يافت مي شوند.
برچسب ها: کانادا ، بیماری ، کشنده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار