یک مدرس دانشگاه گفت: رشد عاطفی کودکان از بدو تولد پایه ریزی می­شود و اساس و بنیاد شخصیتی انسان نیز در سال­های نخست زندگی­ اش شکل می­گیرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد به نقل از روابط عمومی موسسه خدمات مشاوره ای، جوانان و پژوهش های اجتماعی آستان قدس رضوی دکتر«ابراهیم علیزاده» در نششست تخصصی مشاوران و روان شناسان با موضوع «تربیت عاطفی کودک» با اعلام این مطلب افزود: تنها بی­توجهی­ در سنین نخست رشد، سبب اختلال در رشد طبیعی شخصیت کودک نیست، بلکه در بسیاری از خانواده­ها شاهد محبت و توجه نامتعادل هستیم که این امر نیز در رشد صحیح کودک تاثیر گذار است.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاداسلامی واحد قوچان با بیان اینکه بی توجهی به کودک مایه افسردگی او می­شود، ادامه داد: وابستگی شدید دختران به پدران و یا پسران به مادران نشان دهنده اختلال در تربیت و رشد شخصیت فرد است و والدین نباید درباره این موضوع بی تفاوت باشند.

علیزاده با اشاره به این نکته که کودک باید تا یک سالگی فعالیت و تحرک آزادانه داشته باشد، تصریح کرد: در سه سالگی کودک لجبازی، دروغگویی و... دیده می­شود که این امر طبیعی است.

استاد دانشگاه آزاد اسلامی قوچان با اعلام این نکته که بخش قابل توجهی از رشد عاطفی کودک در مدرسه و توسط مربیان و معلمان کودک شکل می­گیرد، افزود: حضور مربیان فاقد استانداردهای لازم در محیط آموزش سبب لطمه و آسیب جدی به اعتماد به نفس کودک می­شوند.

علیزاده یادآور شد: شناخت ویژگی­های سنی کودک در هر دوره، امتناع از تنبیه بدنی، فعالیت کودک در محیط خانه از جمله موارد رشد عاطفی صحیح کودک است.

یادآور می شود نشست «تربیت عاطفی کودک» توسط مرکزآستان مهر موسسه خدمات مشاوره ای، جوانان و پژوهش های اجتماعی آستان قدس رضوی برگزار شد. /س

برچسب ها: بنیاد ، انسان ، زندگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.