برای اجرای طرح های مهر ماندگار به 160 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مازندران معاون اول رئیس‌ جمهور درساری با بیان اینکه ایران در برابر زیاده‌خواهی‌های آمریکا ایستاده است گفت: دشمنان نظام اسلامی برای تحت فشار قرار دادن ایران بحث و ابزار تحریم را مطرح کرده‌اند به طوری که در حال حاضر در بدترین شرایط تحریم قرار داریم.

رحیمی با تأکید بر اینکه برای نخستین بار مدیریت جهانی توسط رئیس‌ جمهور عنوان شده است، افزود: در اجلاس غیرمتعهدها گام اول متلاشی شدن آمریکابرداشته شد‌.

‌وی با اعلام اینکه بسیاری از برنامه‌های هفته دولت به بعد از اجلاس غیر متعهدها موکول شده است به بخشی از مشکلات بودجه‌ای و تنگناهای مالی اشاره و تصریح کرد: زیرساخت‌های کشور برای توسعه آماده می‌شود.

رحیمی با تاکید بر کم کردن وابستگی بودجه کشور از نفت افزود: فروش نفت از7 میلیون بشکه سال‌های قبل به2 میلیون بشکه رسیده است.

وی تصریح کرد رئیس‌جمهور دستور داده است برای تسریع در اجرای طرح‌های مهر ماندگار اموال دولتی در تهران به فروش برسد.

معاون اول رئیس‌جمهور از11 برابر شدن تولید علم در ایران به نسبت متوسط جهانی خبر داد و گفت: برای اجرای طرح‌های مهر ماندگار به 160هزار میلیارد تومان بودجه نیاز داریم.

رحیمی افزود: در بخش مسکن مهر کشور 2 میلیون و 220 هزار فرصت شغلی ایجاد شده است.

وی تصریح کرد: به علت توسعه یافتن پروژه‌های مسکن مهر 120 رشته صنعتی مرتبط با مسکن نیز در کشور راه‌اندازی شده است.

رحیمی از صادرات 4 میلیارد دلار برق تولیدی ایران خبر داد و میزان صرفه‌جویی ناشی از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها را نیز 10 میلیارد دلار برشمرد./س

برچسب ها: اعتبار ، طرح ، ماندگار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.