مدیر زراعت جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: اولین برداشت ذرت علوفه ای میان رس (ان اس) در مزارع این استان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک، خدرایی افزود: زمان دوره رشد این محصول حدود 75 روز است که نسبت به ارقام دیگر ذرت علوفه کمتر است.
وی گفت : برداشت ارقام دیررس این محصول با دوره رشد 120 روزه، اواسط مهر ماه آتی آغاز و بیشتر در مناطق معتدل استان کشت می شود.
مدیر زراعت جهاد کشاورزی استان مرکزی افزود : ارقام میان رس برای کشت های دوم مزارع که احتمال سرمازدگی دارد مناسب است.
خدرایی گفت : دوره رشد کمتر، صرفه جویی در آبیاری محصول، مدیریت کشت پائیزه و زمانبندی به هنگام و افزایش میزان ارزش غذایی از مزایای استفاده از ارقام میان رس ذرت علوفه ای است.
وی افزود : هم اکنون بیش از دو هزار هکتار از اراضی استان مرکزی زیر کشت ارقام میان رس است که تاثیر بسزایی در افزایش کمی محصول دارد.
مدیر زراعت جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت : کشت این رقم ذرت علوفه ای علاوه بر کاهش هزینه های تولید در تعدیل قیمت نهاده ها در بازار و ذخیره سازی به موقع تاثیر بسزایی دارد.
خدرایی افزود: بیش از 10 هزار هکتار از اراضی این استان امسال زیر کشت ارقام مختلف ذرت علوفه ای است که میزان تولید آن در سال جاری 460 هزار تن پیش بینی شده است.
وی ادامه داد: متوسط برداشت ذرت علوفه ای در هر هکتار از اراضی این استان 46 تن است که با استفاده از ارقام جدید این میزان افزایش می یابد./س

برچسب ها: ذرت ، برداشت ، محصول
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.