رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان گفت: برگزاری موفقیت آمیز اجلاس سران جنبش عدم تعهد در تهران جایگاه مهم ایران را در معادلات جهانی تثبیت کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران اصفهان وبراساس گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب رضا ارزانی با بیان این مطلب گفت: در شرایط کنونی که قدرت های استکباری همه امکانات خود را در جهت ضربه زدن به دستاورد های انقلاب اسلامی ایران به کار بسته اند و در شرایطی که خیزش کشورهای اسلامی تحت عنوان موج بیداری اسلامی موجب افزایش قدرت ایران در معادلات جهانی شد، برگزاری این اجلاس نیز این جایگاه را تثبیت و طرح کشورهای استکبار و رژیم صهیونیستی را در به انزوا کشیدن و تحریم ایران به شکست انجامید.

رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان افزود: حضور بیش از 120 کشور جهان در این اجلاس در عالی ترین سطوح سیاسی و دیپلماتیک بیانگر این نکته است که جمهوری اسلامی ایران بر خلاف ادعای کشورهای غربی نه یک کشور منزوی در ساختار بین الملل بلکه کشوری اثرگذار و تعیین کننده مناسبات بین المللی معاصر، در عین حفظ استقلال سیاسی خود است.

حجت الاسلام والمسلمین ارزانی خاطر نشان کرد، صرف برگزاری چنین اجلاسی با این وسعت که در تاریخ سیاسی ایران بی سابقه است، نشان از اقتدار سیاسی و پیروزی دیپلماتیک ایران در شرایط کنونی منطقه و دنیاست.

وی با اشاره به سخنان مهم و راه گشای مقام معظم رهبری در مراسم اجلاس بین المللی جنبش عدم تعهد تصریح کرد، بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در این کنفرانس چهره واقعی آمریکا، رژیم صهیونیستی و جبهه استکبار را به روشنی نمایان ساخت و این بیانات افق جدید و راهگشایی را پیش روی کشورهای عضو جنبش عدم تعهد گشود که از آن می توان به نقشه راه آینده سیاسی جنبش یاد کرد./ب

برچسب ها: اصفهان ، اجلاس ، سران ، عدم تعهد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.