بخشدار اروندكنار گفت:10 اسكله موقت صیادی در بخش اروندكنار احداث می شود.


   

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان،'لطیف حیایی اهوازی' روز  از بستن برخی از انهار طبیعی بخش اروندكنار خبر داد و افزود:این اسكله های موقت صیادی به منظور جایگزینی انهار طبیعی بخش، احداث خواهند شد.

وی افزود:چهار اسكله موقت در حوزه شهری، سه اسكله در دهستان منیوحی، دو اسكله در دهستان نصار و یك اسكله نیز در نهر ابوفلوس دهستان نوآباد در نظر گرفته شده است.

بخشدار اروندكنار افزود: با توجه به تكمیل ساخت و راه اندازی موقت از پروژه ایستگاه های پمپاژ و زه كشی نخلستان های اروندكنار از یك تا هشت كیلو و به منظور بهره برداری نهایی از این طرح برخی از انهار طبیعی بسته خواهند شد.

حیایی اهوازی گفت:انسداد انهار به منظور جلوگیری از ورود و نفوذ آب شور اروندرود به زمین های كشاورزی و ته نشینی رسوبات انهار در زمین های كشاورزی صورت می گیرد.

وی بیان داشت:به همین منظور كارگروهی برای مشخص شدن محل بستن انهار طبیعی با حضور نماینده سازمان آب و برق خوزستان، نمایندگان جهاد كشاورزی ، بخشداری و شورای اسلامی بخش و روستاها و دهیاران تشكیل خواهد شد.

بخشدار اروندكنار گفت:این كارگروه ضمن بازدید میدانی نقاط و محل انسدار انهار را مشخص و صورت جلسه می كنند.

وی افزود: برای سهولت در تردد شناور های صیادی بخصوص قایق های موتوری برخی از انهار از دهانه اروندرود و برخی دیگر از نزدیكی پل های میانی بسته می شوند.

حیایی اهوازی اظهار داشت: طرح زه كشی و آبیاری به منظور انتقال آب بهمنشیر به نخلستان اروندكنار و در راستای احیای بیش از یك میلیون و 500 هزار اصله نخل خرما در دولت های نهم و دهم عملیاتی و اجرا شده است.

در اروندكنار بیش از 700 فروند لنج صیادی و قایق موتوری به امر صید و صیادی مشغول هستند.

اروندكنار در 45 كلیومتری جنوب آبادان و روبروی شهر فاو عراق قرار دارد.

عملیات غرور آفرین والفجر8 در سال 1364 از منطقه عملیاتی اروندكنار منجر به تصرف شهر فاو عراق شد./ب
برچسب ها: احداث ، اسکله ، صیادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.