سومين كنفرانس و جشنواره بين‌المللي مقاومت اسلامي با حضور مشاور عالي مقام معظم رهبري در امور بين‌الملل و مهماناني از 14 كشور مسلمان در هتل عباسي اصفهان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار سياسي باشگاه خبرنگاران، سومين كنفرانس و جشنواره بين‌المللي مقاومت اسلامي دقايقي پيش در تالار عباسي اصفهان آغاز شد.

دقايقي پيش آيت‌الله اختري رئيس مجمع جهاني اهل بيت (ع) و رئيس بنياد فرهنگي صبح غريب وارد محل اين كنفرانس شد.

اين جشنواره هرساله به همت بنياد فرهنگي صبح غريب و با مشاركت نهادهاي فرهنگي و انقلابي كشور برگزار مي‌شود، دوره پيشين اين جشنواره در تهران و مشهد مقدس برگزار شد.

قرار است در اين كنفرانس علي اكبر ولايتي مشاور عالي مقام معظم رهبري در امور بين‌الملل، علي‌اكبر صالحي وزير امور خارجه، محسن رضايي دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام، نمايندگاني از جنبش‌هاي مقاومت فلسطين و لبنان و همچنين نمايندگاني از چهارده كشور اسلامي سخنراني كنند.

بيداري اسلامي و استكبارستيزي، راهبردهاي پيش روي جمهوري اسلامي ايران براي تقويت مقاومت اسلامي، روند نابودي رژيم صهيونيستي پس از فروپاشي ديكتاتوري در كشورهاي حوزه بيداري اسلامي، وحدت فلسطين و حق بازگشت آوارگان، ملت‌هاي انقلابي در كنار مقاومت، نقش و جايگاه هنر و ادبيات در شكل‌گيري تداوم موج بيداري اسلامي، بررسي عملكرد مطبوعات، خبرگزاري‌ها و رسانه‌هاي همسو و معاند در روند بيداري اسلامي و همچنين نقش و جايگاه اصفهان درشكل‌گيري، تداوم و حمايت از جريان مقاومت اسلامي از محورهاي اين كنفرانس اجلاس دو روزه خواهد بود.

محورهاي جشنواره نيز در حوزه هاي ادبي، هنري، علمي، و بخش ويژه حمايت هاي بشردوستانه از ملت‌هاي مظلوم است.

گفتني است در اين جشنواره آثار برگزيده‌اي از كتاب‌هاي علي‌اكبر ولايتي، مشاور مقام معظم رهبري در امور بين‌الملل و اصغر افتخاري استاد دانشگاه به نمايش گذاشته شده است.

همچنين نمايشگاهي از كاريكاتورهاي ديكتاتورهاي سرنگون شده كشورهاي عربي مانند قذافي و مبارك در حاشيه اين جشنواره ديده مي‌شود.

انتهاي پيام/س2





اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار