مراسم بزرگداشت 17 شوال (روز فرهنگ پهلوانی و زورخانه ای) شب گذشته در تالار وحدت برگزار شد.

به گزارش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران، این مراسم با حضور دکتر محمد عباسی ، وزیر ورزش جوانان ، محمد آقا مهر رییس سازمان ورزش شهرداری تهران ، وهاب فرهمند ، مدیرکل ورزش جوانان استان تهران، علی معلمی دامغانی ، رییس فرهنگستان هنر، پیش نمازی ، معاونت فرهنگی وزارت ورزش جوانان، حسن رنگرز، نایب رییس فدراسیون کشتی ، هاشمی ، مدیرکل تربیت بدنی خراسان رضوی، پریچهره، مدیرکل ورزش جوانان استان تهران ، پولادگر، رییس فدراسیون تکواندو ، ساوه شمشکی، رییس فدراسیون اسکی ، کاظمی، رییس سازمان ورزش بسیج کشور آغاز شد.

در ابتدای این مراسم ورزشکاران باستانی کار به اجرای ورزش زورخانه ای پرداختندو در ادامه از نهادهای برتر فعال در زمینه ورزش زورخانه ای و پهلوانی توسط علیرضا صفارزاده ، رییس فدراسیون زورخانه ای ، پیش نمازی ، معاونت فرهنگی وزارت ورزش جوانان، تجلیل به عمل آمد.

همچنین علی معلمی دامغانی ، رییس فرهنگستان هنر اشعاری را در رابطه با ورزش زورخانه ای و پهلوانی برای حاضران در مراسم سرود و مورد تشویق حاضران قرار گرفت.

در ادامه نیز گروهی از مرشدان با حضور در سالن به اجرای ضرب و آهنگ پرداختند و در ادامه نیز گروهی از ورزشکاران باستانی کار به اجرای رشته دومیل بازی پرداختند.


فتوت و جوانمردی در ورزش زورخانه ای موج می زند

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: فتوت و جوانمردی در ورزش زورخانه ای به اوج خود رسیده است و این موضوع باید حفظ شود.

سید محمد حسینی ، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلانمی در مراسم بزرگداشت روز 17 شوال با اشاره به این که دومین سال است که روز 17 شوال گرامی داشته می شود ، اظهار داشت: باید تشکر ویژه ای از علیرضا صفارزاده ، رییس فدراسیون زورخانه ای داشته باشم که زحمات زیادی می کشد و با تلاش ایشان این روز گرامی داشته می شود.

وی ادامه داد: کتابهای زیادی در زمینه فتوت و جوانمردی وجود دارد که از جمله فتوت نامه عطار نیشابوری ، امام محمد غزالی است.

وزیر فرهنگ ارشاد اسلامی تصریح کرد: باید ورزشکاران در هرکجا که هستند و در هر رشته ای که فعالیت می کنند بتوانند روح جوانمردی را حفظ کنند و برای پیشرفت کشورتلاش کنند و این یکی از موضوعات مهم اس./آق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار