يك حقوقدان گفت: زندانيان پس از آزادي، نياز به حمايت و پشتيباني دارند تا مجددا به ارتكاب جرم سوق پيدا نكنند.

غلامرضا عرب‌گري در گفتگو با خبرنگار حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران با اشاره به فرآيند اصلاح و تربيت زندانيان با هدف پيشگيري از تكرار جرم اظهار داشت: اين فرآيند بايد تا پس از آزادي زنداني نيز ادامه داشته باشد تا بواسطه حمايت‌هاي مادي و معنوي زمينه بازگشت آنان به زندگي سالم فراهم شود.

اين حقوقدان ادامه داد: زندانيان پس از آزادي، نيازمند پشتيباني و حمايت‌هاي سازمان يافته‌اي در مراكز مراقبت بعد از خروج هستند تا مجددا  به سمت ارتکاب جرم نروند.

وي با اشاره به اعطاي تسهيلات بانكي براي اشتغال زايي زندانيان تصريح كرد: اعطاي تسهيلات به اين دسته از افراد آسيب ديده از اهميت خاصي برخوردار بوده كه به همين دليل لازم است طرح هايي اجرا شوند تا براساس آن مجرمان با تغيير رفتار به نيروي توليد خلاق، تبديل شوند.

عرب‌گري با بيان اينكه زندانيان پس از آزادي، از جايگاه مناسبي در جامعه برخوردار نيستند، خاطرنشان كرد: معمولا زنداني پس از آزادي به علت نوع نگرش موجود در جامعه، به آساني در ميان گروه‌هاي اجتماعي و كاري پذيرفته نمي‌شود و صاحبان مشاغل حاضر به جذب اين افراد نيستند كه اين سوء پيشينه از موانع مهم عدم اشتغال مجدد زندانيان و عامل سرخوردگي و نيز تمايل مجدد آنان به ارتكاب جرم است.

انتهاي پيام/
برچسب ها: حقوق ، معنوی ، جامعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار