دبیر سیاسی اتحادیه دوم دانشگاه آزاد اسلامی گفت: اساتید باید از مادی‌گرایی دوری کنند و بیشتر به تولید علم بپردازند تا بتوانند دانشجویان را در سطح کمی و کیفی ارتقا دهند.

امیر محمد مسجدی در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، با اشاره به اینکه دانشگاه محل فراگیری و باز تولید علم است و باید آن را مبری از مادیات بدانیم اظهار داشت: اساتید باید از مادی‌گرایی دوری کنند و بیشتر به تولید علم بپردازند تا بتوانند دانشجویان را در سطح کمی و کیفی ارتقا دهند.
 
دبیر سیاسی اتحادیه دوم دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اینکه اساتید چند شغله باعث کاهش سطح کیفی دانشگاه‌ها می‌شوند افزود: متاسفانه در حال حاضر در دانشگاه‌های کشور اساتید چند شغله مشغول به تدریس هستند که به دلیل عدم تمرکز کافی و مطالعه در سر کلاس‌ها حضور می یابند که این موضوع باعث پایین آمدن سطح معلومات دانشگاهیان و دانشجویان می شود.
 
این فعال دانشجویی تصریح کرد: از روسای وزارت علوم و دانشگاه آزاد تقاضا داریم تا سالانه از اساتید سنجش علمی به عمل آورند تا معلوم شود که کدام یک از اساتید از درجه علمی بالاتری برخوردار هستند تا از این طریق بر مشکلی که در هیئت‌های علمی ما شایع شده فائق آییم.
 
مسجدی در پایان در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه به چه علت اساتید به چند شغله بودن روی می‌آورند خاطر نشان کرد: از عمده ترین مشکلاتی که اساتید با آن روبرو هستند وضع حقوق و مزایای آنها است که به نظر بنده تا حدی پایین است. امیدواریم که وزارت علوم با تدابیری که می‌اندیشد پاسخگوی این مشکل اساتید هم باشد.
برچسب ها: اساتید ، علمی ، دانشگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار