نهر سیل آسای شهرستان میاندرود بازگشایی می شود .

فرماندار شهرستان میاندرود در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مازندرانبا اشاره به بارندگی دوم شهریور امسال که بدلیل جاری شدن سیل در برخی از مناطق مازندران بیش از 10 میلیارد تومان به این شهرستان خسارت وارد شد گفت : شهرستان میاندرود بیشترین خسارت را دید . رجبی افزود : سیل به این شهرستان 6 میلیارد و پانصد میلیون تومان خسارت زده که بیش از چهار میلیارد تومان در بخش کشاورزی به ویژه شالیزارها با وسعت هزار و پانصد هکتار بوده است .

وی تصریح کرد سیل میاندرود بیشترین خسارت را به جاده ساری - مشهد و روستاهای دارابکلا / اسرم / جام خانه و زید وارد کرد و در مازندران نیز علاوه بر شهرستان میاندرود ساری / نکا / قائمشهر و سوادکوه نیز دچار خسارت شدند .

اهالی روستاهای میاندرود در گفتگو با خبرنگار بابیان اینکه در 20 سال گذشته این هشتمین سیل در این شهرستان است که به منازل مسکونی / محصولات کشاورزی و احشام آنها خسارت وارد می کند آنها درباره علت سیل گفتند : در روستای دارابکلا بدلیل وجود ایجاد نهر کم عرض در طرح هادی و نداشتن آبراه مناسب در زمان بارندگی سیل آسا این حادثه اتفاق می افتد .

این اهالی افزودند : تاکنون هیچ توجهی از سمت مسئولان برای رفع این مشکل نشد

البته مسئولان استانی تجاوز به حریم رودخانه و از بین رفتن پوشش گیاهی ارتفاعات این روستا با دست اندازی به منابع طبیعی را یکی دیگر از دلایل جاری شدن سیل در این منطقه اعلام کردند .

مازندران بدلیل برخورداری از شرایط خاص آب و هوایی در فصل تابستان با خطر سیل و در بهار با خطر رانش زمین مواجه است که هر ساله بیش از 50 میلیارد تومان خسارت می بیند . داداش پور معاون مدیریت بحران استانداری مازندران گفت : برای رفع کامل مشکل این شهرستان نیاز به تعریض حریم رودخانه روستای دارابکلا توسط اهالی است .

اهالی روستا نیز برای تعریض و ازاد سازی حریم رودخانه اعلام آمادگی کردند ولی با بیان اینکه از لحاظ معیشتی مشکل داریم برای تخریب ابنیه های کنار رودخانه نیاز به حمایت مسئولان داریم . وی با بیان اینکه در جلسه ستاد بحران مسئولان استانی اعطا یک میلیون تومان تسهیلات کم بهره به هر ابنیه در حریم رودخانه را مصوب کردند تصریح کرد همچنین در این جلسه 200 میلیون تومان برای مرمت منازل خسارت دیده مصوب شد . بگفته وی تعریض رودخانه مهمترین مصوبه این نشست بود که با 2 میلیارد تومان اعتبار به آب منطقه ای واگذار شد و 2 میلیارد تومان نیز برای تغییر الگوی کشت روستاهای خسارت دیده اختصاص یافت .

احمدی معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مازندران نیز با بیان اینکه در حریم رودخانه تنها دو خانه وجود دارد و بقیه در حد دیوار و انباری است افزود : برای نقل مکان این دو منزل زمین و تسهیلات برای ساخت منزل جدید به ساکنین اعطا می شود ./س

برچسب ها: بازگشایی ، نهر ، میاندورود
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.