به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد:
مدرس دانشگاه و پژوهشگر بخش صنایع دستی كشور، با تاكید بر لزوم تجاری سازی تولیدات هنرمندان صنایع دستی كشور گفت: بازاریابی و برندسازی، تولیدات صنایع دستی هنرمندان و صنعتگران این بخش را امروزی ، درآمدزا ، دلچسب و مشتری پسند می كند.
سید رضا غضنفری گفت: در نظر گرفتن ویژگی های زیبایی شناسی، رعایت مسائل زیست محیطی، توجه به نحوه چاپ و تبلیغات و بازرایابی و توجه به نیاز مشتریان از عوامل مهم در فروش یك هنر صنعت در دنیای رقابتی است.
وی افزود: تولیدات صنایع دستی كشور به دلیل نبود فرهنگ سازی مناسب و قیمت بالای بعضی از آنها به سبد خرید خانوار وارد نشده است و با همه تلاش های صورت گرفته، در این عرصه كم كاری شده است.
غضنفری، نبود همخوانی در محصولات تولیدی، ضعف در تبلیغات و بازاریابی، نبود طرح های مشخص برای ارتقاء سطح كیفی و كمی صنایع دستی، استفاده نكردن از دانش و فناوری در تجارت صنایع دستی و نبود طرح جامع مدیریت صنایع دستی كشور را از مشكلات فروش تولیدات صنایع دستی كشور عنوان كرد.
این پژوهشگر بخش صنایع دستی كشور، تنوع محصول، كیفیت مناسب، طرح، مشخصات و نام تجاری و قیمت مناسب محصول را از عومل موثر بر بازاریابی و فروش محصولات صنایع دستی عنوان كرد و گفت: باركد دار كردن و شناسنامه دار شدن كالاهای تولید شده، ورود تولیدات به شبكه اینترنتی و تجارت الكترونیك، شناسایی بازارهای جدید برای افزایش تقاضا، ایجاد بازارچه های دائمی فروش صنایع دستی و استفاده از فناوری نوین در تولیدات صنایع دستی از راهكارهای بهبود تولید و فروش صنایع دستی كشور است.
وی افزود: حمایت از تشكل های غیردولتی در راه اندازی شركت های بسته بندی و فروش صنایع دستی، سیاستگذاری كلان در راستای فروش و صاردات تولیدات، شركت در نمایشگاه های داخلی و خارجی برای آشنایی با فرهنگ مصرف كننده و حمایت از تبلیغات توسط بخش خصوصی با رویكرد برند سازی از دیگر راهكارهای پیشنهادی برا بهبود تولید و فروش صنایع دستی كشور است./س