رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی از آغاز واگذاری 700 هکتار از اراضی دشت گلفرج شهرستان جلفا خبر داد و گفت: در این واگذاری، اولویت اول با ساکنین بومی منطقه بوده است.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز ، محمديان از آماده سازی فاز دوم این دشت درسطح یک هزار هکتار خبر داد و افزود : 350 هکتار اقدامات زیربنایی به اتمام رسیده و بقیه نیز در حال انجام است.

وي با اشاره به اینکه منطقه آزاد تجاری ارس یک پتانسیل بزرگ در منطقه، برای توسعه کشاورزی این شهرستان محسوب می شود گفت : در صورت انتقال آب رودخانه ارس اراضی دیم به آبی تبدیل و همچنین با توسعه دشت گردیان و گلفرج در جهت استفاده از پتانسیل منطقه آزاد به نحو شایسته برای 19 شهرستان دیگر نیز الگو خواهد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه شهرستان جلفا در منطقه آزاد تجاری ارس واقع شده و از معافیت مالیاتی برخوردار است گفت : بایستی زمینه لازم را برای بازاریابی، صادرات، افزلیش کیفیت و کمیت تولید، راه اندازی صنایع تبدیلی کشاورزی و همچنین با وارد نمودن یک سری تجهیزات الگویی و انتقال آب رودخانه ارس، کشاورزی این شهرستان را به نحو شایسته توسعه دهیم./س

برچسب ها: انتقال ، رودخانه ، ارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.