امام جمعه نورآباد گفت: بروز خشكسالی و كاهش چشمگیر تولیدات بخش كشاورزی در سطح استان لرستان و شهرستان دلفان مشكلات زیادی را برای مردم این منطقه كه هزینه های زندگی بیشتر آنها از طریق كشاورزی تامین می شود، ایجاد كرده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه  خبرنگاران لرستان : حجت الاسلام محمد تقی صرفی پور در خطبه های نماز جمعه این هفته نورآباد، افزود: این موضوع تاكیدی جدی برای توجه و حمایت بیشتر مسئولان از مردم به ویژه كشاورزان در زمینه جبران خسارت های وارده به آنها را دارد.

وی اظهار داشت: بیش از 80 درصد مردم این شهرستان از طریق كشاورزی امرار معاش می كنند و بروز خسارت350 میلیارد ریالی به كشاورزی منطقه نشاندهنده مشكلات گسترده ای است كه برای كشاورزان و مردم این شهرستان بوجود آمده است.

وی گفت: پرداخت تسهیلات كم بهره و بلند مدت و تمدید وام های پرداختی به كشاورزان و تامین خسارات های وارده از طریق بیمه راهكارهای مناسب برای جبران خسارات و رفع مشكلات مردم است.

به گفته وی، دراین زمینه باید با مهار آب های سطحی از طریق ساخت سد و تسریع در اجرای سد معشوره، به صورت بلندمدت و همیشگی مشكل كم آبی و خشكسالی را دراین منطقه از بین برد.

حجت الاسلام صرفی پور با اشاره به توانمندیهای شهرستان دلفان در توسعه باغات گفت: كشاورزانی كه كه زمین كشاورزی دارند باید حتما قسمتی از اراضی خود را به باغ اختصاص دهند تا با این اقدام علاوه بر افزایش درآمد خود به تولید نیز كمك كنند./س

برچسب ها: خسارت ، خشکسالی ، کشاورزان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.