معاون رئیس جمهور در اجرای قانون اساسی گفت: اجلاس غیر متعهدها در تهران باعث شد ذهنیت منفی بسیاری از کشورها خصوصا آنهایی که تاکنون به ایران سفری نداشتند تغییر کند.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت؛ حجت‌الاسلام میرتاج‌الدینی تصریح کرد: بسیاری از کشورها با توجه به تبلیغات مسموم رسانه‌های غربی و اعمال تحریم‌های اقتصادی تصور مثبتی از ثبات و وضعیت اقتصادی کشورمان نداشتند اما این اجلاس باعث شد تا با حضور خود از نزدیک پیشرفت‌های ایران را در زمینه‌های مختلف مشاهده کنند که این خود باعث تغییر ذهنیت منفی‌شان نسبت به ایران اسلامی شد.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: به طور قطع تغییر ذهنیت کشورهای عضو جنبش عدم تعهد نسبت به ایران می‌تواند در مناسبات آینده تاثیر گذار باشد و زمینه‌های همکاری دوجانبه را بیشتر فراهم کند.

معاون رئیس جمهور در اجرای قانون اساسی با اشاره به دستاوردهای اجلاس نم در تهران، تاکید کرد: بیانیه یازده ماده‌ای که مورد تاکید اعضا بود یکی از منحصر به فردترین بیانیه‌های دوره‌های گذشته این اجلاس بود که در مقایسه با بیانیه‌های قبلی بسیار ریشه دارتر و قوی‌تر مباحث را مطرح کرده بود.

میرتاج الدینی افزود: فراهم شدن مناسبات و همکاری‌های اقتصادی بین کشورهای عضو بیش از گذشته انجام شد که امیدواریم با توجه به ریاست سه ساله ایران تحکیم روابط و اثر گذاری کشورهای عضو جنبش عدم تعهد در عرصه بین‌المللی بیش از پیش افزایش یابد.

انتهاي پيام/ش3
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار