فرماندار شهرستان کوثر گفت: وضعیت آب و هوایی و اقلیم و شرایط جغرافیایی کوثر نشان می‌دهد که این منطقه از بهترین شرایط برای کشت گیاهان دارویی و فرآوری آن برخوردار است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ سعدالله رئیس‌ساداتی دیروز در جریان بازدید از طرح‌های توسعه بخش کشاورزی در کوثر افزود: با توجه به اینکه دولت خدمتگزار اعتبار مناسبی را به عنوان تسهیلات پرداختی به بخش کشاورزی در نظر گرفته است متقاضیان کارآفرینی و اشتغال در این حوزه می‌توانند از تسهیلات در نظر گرفته شده بهترین بهره و استفاده را ببرند.

وی این فرصت را حائز اهمیت دانست و گفت: از ابتدای تشکیل کارگروه کشاورزی در این شهرستان 50 طرح با بررسی و نظارت‌های کارشناسی به ویژه از سوی سازمان نظام مهندسی کشاورزی به تصویب رسیده و متقاضیان آن برای دریافت تسهیلات به بانک عامل یعنی بانک کشاورزی معرفی شدند.

رئیس‌ساداتی رقم تسهیلات در نظر گرفته شده برای متقاضیان را 380 میلیون تومان اعلام کرد و افزود: از این تعداد 43 طرح در حوزه باغبانی، دامداری و آب و خاک است که با رقم اعتباری یک میلیارد و 300 میلیون تومان اجرا می‌شود.

وی با اشاره به مستعد بودن این شهرستان در تولید محصولات متنوع باغی گفت: اگر این محصولات در شهرستان فرآوری نشده و به محصول قابل استفاده در بازار تبدیل نشود امکان اشتغال و بالا رفتن ارزش افزوده این بخش دیگر وجود ندارد.

رئیس‌ساداتی همچنین به احداث شبکه آبیاری سد گیوی و زیر کشت رفتن بخش عظیمی از اراضی این منطقه به صورت آبی اشاره کرد و گفت: با آبگیری سد گیوی و راه‌اندازی شبکه پایین دست آن اشتغال 10 هزار نفر به صورت مستقیم و هزاران نفر به صورت غیرمستقیم فراهم می‌آید.

فرماندار کوثر در ادامه از سرمایه‌گذاری هشت میلیارد تومان برای اجرای طرح‌های توسعه کشاورزی و صنایع تبدیلی در امسال خبر داد و افزود: طرحهای مهم بخش کشاورزی نظیر شبکه آبیاری سد گیوی از طرح‌های مهر ماندگار است و در کنار آن احداث تصفیه‌خانه و شبکه فاضلاب کوثر، احداث سد خاکی جغتاب و تکمیل مدرسه شبانه‌روزی کوثر از طرحهای مهر ماندگار است که حداکثر تا مرداد سال آینده باید تکمیل و به بهره‌برداری برسد./س

برچسب ها: کوثر ، گیاهان ، دارویی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.