با تلاش ماموران کلانتري 135 آزادي تهران سارق زورگيري که تحت عنوان راننده مسافر کش از شهروندان و مسافران در غرب پايتخت زورگيري مي کرد،دستگير شد.

 
به گزارش خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران  از  پايگاه اطلاع رساني پليس،سرگرد دلاور القاصي مهر رييس کلانتري 135 آزادي در تشريح اين خبر گفت:23 مرداد ماه سال جاري مرد جواني به نام "مرتضي" به اين يگان مراجعه کرد و اعلام داشت:ساعت 17 روز جاري در ميدن آزادي به مقصد شهرک قدس(قلعه حسن خان) سوار يك دستگاه پژو 405 نقره اي شدم.
 جوان 20 ساله ادامه داد:دقايقي پس از حرکت راننده مسير خود را به سمت شهر زيبا تغيير داد من كه متوچه تغيير ناگهاني مسير شدم به او اعتراض كردم و راننده در پاسخ به اعتراض من گفت:من مقصر نيستم شما اشتباه سوار شده ايد و زماني كه از او خواستم تا خودرو را متوقف کند وي پس از توقف به زور مبلغ 250 هزار تومان از من با تهديد چاقو زورگيري کرد و پس از پياده کردن من در حاشيه بزرگراه ستاري به سرعت گريخت".
سرگرد القاصي مهر افزود:به دنبال اظهارات مالباخته و با توجه به اينکه چند نمونه از اين گزارشات نيز به کلانتري واصل شده بود،ماموران را بر آن داشت تا به طور ويژه موضوع را بررسي کنند به همين منظور پرونده اي در اين رابطه تشکيل و ضمن ارجاع به دايره تجسس کلانتري به صورت تخصصي در دستور کار قرار گرفت.
اين مقام مسئول در پليس پايتخت با اشاره به اينکه پلاک خودروي متهم از سوي شاکي يادداشت سده بود،تاکيد کرد:با به دست آمدن مشخصات شماره خودرو، ماموران در اولين گام از بررسي موضوع ضمن استعلام شماره خودرو و تحقيقات گشترده موفق به شناسايي مالك خودرو که "محمد.غ" نام داشت و ساکن تهران-ميدان فلاح بود،شدند.
به دنبال اين موضوع با شناسايي مخفيگاه متهم در منطقه "ابوذر" تهران شمارش معکوس براس دستگيري زورگير مسافر کش نما آغاز شد و در ادامه با هماهنگي مقام قضايي ماموران به محل مورد نظر اعزام و موفق شدند طي يک عمليات ضربتي متهم را دستگير کرده و براي تحقيقات بيشتر و شناسايي ساير مالباختگان به کلانتري منتقل کنند.
 رييس کلانتري 135 آزادي با اشاره به اينکه متهم پس از انتقال به کلانتري تحت بازجويي هاي فني قرار گرفت،تصريح کرد:متهم در خلال بازجويي ها سعي داشت خود را بي گناه جلوه دهد اما وقتي در مقابل مالباختگان قرار گرفت و از سوي آنان مورد شناسايي قرار گرفت به ناچار لب به سخن گشود و ضمن اعتراف به بزه انتسابي در بازجويي هاي فني به ماموران گفت:"به عنوان راننده مسافر کش حوالي ميدان آزادي منتظر مسافر مي ايستادم و با سوار کردن شهرونداني که قصد عزيمت به شهريار و قلعه حسن خان را داشتند ضمن کشاندن آنها در مسيرهاي خلوت و تاريک اقدام به خفت گيري و زورگيري وجوه نقد،گوشي تلفن همراه و لوازم با ارزش شهروندان کرده و سپس قربانيان را در محلي خلوت رها کرده و متواري مي شدم".
سرگرد دلاور القاصي مهر در پايان به شهروندان توصيه کرد:شهروندان محترم تهراني در خصوص جابجايي ها،ترددها و سفرهاي درون و برون شهري حتماً از وسايط نقليه عمومي با آرم و علائم مشخص استفاده کنند و از سوار شدن برخودروهاي شخصي خودداري کنند چرا که بعضاً سارقان و مجرمان تحت پوشش مسافر با سوار کردن مسافران و افراد مورد نظر اقدام به اخاذي ،زورگيري وسرقت بعنف و... مي کنند.
گفتني است،پرونده متهم جهت تحقيقات گسترده تر به منظور کشف ساير جرايم وي و حضور مالباختگان احتمالي براي رسيدگي تخصصي تر در اختيار کارآگاهان پايگاه پنجم پليس اگاهي فرماندهي انتظامي تهران بزرگ قرار گرفت./ف
 
 
برچسب ها: زورگیر ، مسافر کش ، سارق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۱ ۱۵ آذر ۱۳۹۵
مشکل باید ریشه ای حل بشه باید مردم رو آگاه کرد که سوار شدن مه خودروهای مسافرکش شخصی چه تبعاتی داره و در ضمن دولت هم باید از حمل ونقل عمومی حمایت کنه و سوبسید سوخت و... بده تا کرایه ها پایین بیاد نه اینکه منتظر بمونیم اتفاقی بیفته بعد پلیس طرف و دستگیر کنه
آخرین اخبار