در بيانيه وزارت دفاع جمهوري آذربايجان تاکید شده است که اين سرباز روز 13 ژوئيه بر اثر اصابت گلوله تك تيراندازهاي ارمني از ناحيه سر مصدوم شده بود.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، ارمنستان و جمهوري آذربايجان از زمان موافقت با برقراري آتش بس پايان جنگ بر سر منطقه مورد مناقشه قره باغ در سال 1994 موافقتنامه نهايي صلح را امضا نكرده اند و مشکلات سیاسی و تهدیدات مسئولان نظامی دو کشور آذربایجان و ارمنستان، روز به روز وخیم تر می شود.

در بدترین اتفاقی که می تواند طی روزهای اخیر رخ دهد، يك نظامي آذربایجان كه ماه ژوئيه در تيراندازي نيروهاي ارمني در منطقه دور افتاده نخجوان زخمي شده بود، در بيمارستان جان باخت.

بنا به اعلام وزارت دفاع جمهوري آذربايجان اين سرباز به اسم ربيع جعفراف در ساعات پاياني روز جمعه در بيمارستاني در اين كشور جان باخت. در بيانيه وزارت دفاع جمهوري آذربايجان تاکید شده است که اين سرباز روز 13 ژوئيه بر اثر اصابت گلوله تك تيراندازهاي ارمني از ناحيه سر مصدوم شده بود.

بنا بر اعلام رسانه های این کشور همسایه ایران، اين سیزدهمین سرباز جمهوري آذربايجان است كه امسال در تيراندازي نيروهاي ارمني كشته مي شود هرچند وزارت دفاع ارمنستان تيراندازي به سمت اين نظامي جمهوري آذربايجان را تكذيب كرده است.

در روزهاي اخير اقدام جمهوري آذربايجان در عفو يكي از نظاميان اين كشور كه به كشتن يك افسر ارمني در مجارستان متهم است باعث شدت يافتن تنش ها ميان اين دو كشور شده است و اکنون مرگ این سرباز بر پیچیدگی وضعیت موجود خواهد افزود.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار