نماينده مردم تهران در مجلس با انتقاد از عملکرد دولت در کنترل وضعيت اقتصادي خصوصا بازار ارز گفت: طبق آمار و ارقام، وضعيت اقتصادي کشور مطلوب نبوده و بايد به جاي پرداختن به مسائل حاشيه‌اي به وضعيت گراني، تورم بيکاري و فساد اقتصادي بپردازيم.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران احمد توکلي نماينده تهران، ري،‌شميرانات و اسلامشهر در نطق ميان دستور خود در صحن علني امروز (يکشنبه 19 شهريورماه) مجلس ضمن تبريک پيروزي جمهوري اسلامي ايران در برگزاري شانزدهمين اجلاس سران جنبش غير متعهدها در تهران گفت: از حضور محمد مرسي به عنوان اولين رئيس‌جمهور اولين كشور مسلمان مصر بعد از انقلاب مردم اين کشور که در اجلاس تهران حضو پيدا کرد خوشحالم ولي با برخي از مواضع وي از جمله در خصوص سوريه مخالفم و آن را قبول ندارم.

وي در ادامه به وضع بازار ارزي کشور اشاره کرد و گفت:‌ وضع بازار عرصه کشور در طول 7 الي 8 ماه گذشته مخرب بوده است، از سي‌ام آبان ماه 90 تا 4 بهمن 90 در عرض حدود دوماه 55 درصد از عرضه ارز ملي کاهش پيدا کرده است و اگر به خوبي دقت کنيم اين وضعيت در ماه‌هاي اخير نيز شدت پيدا کرده و در چند روز اخير به قيمت ارز حالت صعودي پيدا کرده است.

توکلي اظهار داشت: قيمت ارز در بازار داخلي در روز شنبه ساعت 15، به دو هزار و 340 تومان رسيد که نگران‌کننده است.

نماينده مجلس در شوراي پول واعتبار در ادامه تصريح کرد:‌ يکي از علل افزايش قيمت ارز عمکرد بانک مرکزي است که طبق دستورات واصله از عرضه ارز به بازار خودداري مي‌کند.

وي گفت: اگر کارها بر همين منوال پيش برود کنترل اوضاع قطعا از دست دولت خارج خواهد شد.

توکلي همچنين در بخش ديگري از سخنان خود به مصاحبه تلويزيوني رئيس‌جمهور که به صورت زنده از شبکه اول سما پخش شد اشاره کرد و گفت: رئيس‌جمهور بايد به جاي اينکه به اصلاح امور و رسيدگي به وضعيت تورم، گراني وبيکاري رسيدگي کند به مطالب ديگر مي‌پردازد و طبق روال هميشگي در تعطيلات مجلس در تلويزيون ظاهر شده وهرآنچه را دلش مي‌خواست گفت .

وي گفت‌: رئيس‌جمهور در اين مصاحبه با خلاف قانون گفتن‌ها، تحليل‌ها و سخنان عجيب و غريب باز هم مواضع خود را تکرار کرد.

نماينده تهران با بيان اينکه از نتيجه نصايحم به احمدي‌نژاد مايوسم، اظهار داشت: ‌اميدوارم رئيس‌جمهور از نصايح رهبري اطاعت کند.

عضو کميسيون برنامه و بودجه مجلس در ادامه تصريح كرد: بايد با فساد اقتصادي مبارزه کنيم و کاري کنيم  که وضع اقتصاد بهبود يابد چرا که وضع اقتصاد كشور خوب نيست و آمار و ارقام به خوبي اين را تاييد مي‌کنند.

توکلي در پايان خاطرنشان کرد: بايد به فكر وضع معيشتي مردم باشيم و به اصلاح اوضاع اقتصادي فکر کنيم.
انتهاي پيام/س2

برچسب ها: توکلی ، دولت ، ارز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار