كارشناس فوتبال در خصوص شرايط كنوني تيم ملي در آستانه بازي با تيم ملي فوتبال لبنان در مرحله مقدماتي جام جهاني 2014 برزيل گفت: تيم ملي با هدايت كي روش تا الان عملكرد موفقي نداشته است.

 علي لطيفي كارشناس فوتبال در گفتگو با خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران  افزود: كي روش پيش از يك سال زمان داشته تا ايده ها و تفكراتش را در تيم ملي اجرا كند اما تاكنون موفقيتي نداشت و روند رو به رشدي در تيم ملي نديدم.

 لطيفي در ادامه اظهار داشت:  تيم ملي در ساختار دفاعي دچار  مشكلاتي است و علاوه بر آن هيچ هماهنگي در سه خطوط دفاعي، مياني و حمله شاهد نمي شود. فوتبال ما از ساختار تهاجمي اش فاصله گرفته است چرا كه ستاره ها در تيم ملي افول كرده  اند وبازيكن شاخصي در آن نداريم و الان جايگزين مناسبي براي بازيكنان بزرگي همچون علي دايي،‌خداداد عزيزي و كريم باقري در تيم ملي وجود ندارد.

كارشناس فوتبال افزود:  اسكلت اصلي تيم هاي ملي دنيا از تيم هاي بزرگ آنها تشكيل مي شود در اوج بودن تيم هاي بزرگي  همچون بايرن مونيخ و دورتموند به قدرتمند شدن تيم ملي كشورمان  آلمان كمك مي كنند متاسفانه تيم هاي باشگاهي ما تا الان در ليگ برتر ضعيف عمل كردند و از همين امر باعث ضربه زدن به تيم ملي كشورمان مي شود.

 وي درخصوص وضعيت تيم فوتبال لبنان اظهار داشت: فوتبال لبنان تا حدودي پيشرفت كرده و آنها توانسته اند از درجه سه به درجه دو در آسيا ارتقا يابند فوتبالشان همانند كشورهاي عربي كند و ساكن است اما آنها شرايط فيزيكي خوبي دارند با توجه به ميزباني تيم لبنان آنها از انگيزه بالايي براي بردن اين بازي بر خوردارند تا همچنان اميد براي حضور درجام جهاني برزيل داشته باشند.

 لطيفي عنوان كرد: اگر بازيكنان ما سرو حال و آماده باشند از طريق ضربات ايستگاهي ، حركات در عمق و سانت از جناحين مي توانند به گل برسند بازيكنان پايه توپي همچون علي كريمي مي تواند گره گشايي اين بازي باشد.

كارشناس فوتبال بيان كرد: شكل اساسي تيم ملي ما در حال حاضر اين است كه 7 تا 8 بازيكن هم سطح در سه خطوط دفاع، ميانه و حمله  ندارد و همين امر باعث شده كه كي روش درسمت چپ با از دست دادن پولادي به خاطر مصدوميت به مشكل برخورد كند.

 وي تاكيد كرد:  اگر مهداي رحمتي در خروج هايش از دروازه مطمئن عمل كند و مدافعان و هافبك هاي تيم ملي منسجم تر و هماهنگ تر باشند و مهاجمانمان از موقعيت  هاي گل خوب استفاده كنند به طورحتم مي توانيم لبنان را درخانه اش شكست دهيم.

 وي در پايان خاطر نشان كرد:  كارخانه بازيكن سازي ما تعطيل شده است و تيم هاي پايه قوي در كشور وجود ندارد تا از آن بازيكنان با استعداد و كار آمد را به تيم ملي بزرگ سالان  دعوت كرد.در مجموع فوتبال ما به حدي ضعيف شده كه برخي از اهالي فوتبال از برد تيم ملي  مقابل لبنان ترديد دارند و تيم هاي عربي هم به  سطح فوتبال  ما نزديك مي شوند واين زنگ خطري براي مسئولان ورزش است.

گفتني است: تيم ملي فوتبال روز سه شنبه 21 شهريور  ماه در چهارچوب مرحله مقدماتي جام جهاني 2014 برزيل به مصاف تيم فوتبال لبنان مي رود./چ
برچسب ها: ناموفق ، ایده هایش ، کنونی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار