معترضان که شمار آنها به صد هزار نفر مي رسد با تجمع مقابل پارک ساحلي در اوکيناوا به برنامه آمريکا براي استقرار هواپيماي اسپري دوازده ام وي - بيست و دو اعتراض کردند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  اسوشيتدپرس ، دهها هزار ژاپني روز يکشنبه در اعتراض به برنامه هاي آمريکا براي استقرار هواپيماهاي اسپري Osprey در جزيره اي در جنوب ژاپن تظاهرات کردند.
آمريکا قصد دارد هواپيماي اسپري را که مانند هليکوپتر از زمين بلند مي شود و مانند هواپيما پرواز مي کند جايگزين هليکوپترهاي سي اچ - چهل و شش کند.
نگراني هاي امنيتي پس از سقوط هواپيماي اسپري در مغرب و فلوريدا در اوايل امسال تشديد شده است.
"آتسوشي ساکيما "شهردار شهر گينوان در اوکيناوا ( شهري که قرار است هواپيماهاي اسپري در آنجا مستقر شود ) گفت : « ما با استقرار اين هواپيما ها که پيشتر خطرناک بودنشان ثابت شده است ، به شدت مخالفيم. »
وي افزود : « اگر اين هواپيماها در مناطق مسکوني پر جمعيت سقوط کنند ، چه کسي مسئوليتش را به عهده مي گيرد. »
از هواپيماهاي اسپري تيلت روتور ( کج شونده ) در عراق و افغانستان استفاده شده است.
آمريکا اعلام کرده است اين هواپيماها پيشينه قابل اطميناني دارند و از توانايي پرواز سريعتر و حمل بار بيشتر در مقايسه با سي اچ - چهل و شش برخوردارند.
مقامات اوکيناوا از دولت مرکزي ژاپن خواسته اند تحقيقات جامعي درباره سقوط هواپيماهاي اسپري از آمريکا بخواهد و تا زمان تاييد امنيت اين هواپيماها ّ، برنامه استقرار را به تعويق اندازد.
برچسب ها: آمریکا ، ژاپن ، تظاهرات ، نظامی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار