چهارمین خانه هنر کشور در بیرجند با حضور شهردار بیرجند و تنی چند از مسئولان استانی و شهرستانی افتتاح شد.

 

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران بیرجند؛ شهردار بیرجند صبح امروز در مراسم افتتاح فرهنگسرای هنر بیرجند اظهار کرد: این فرهنگسرا چهارمین خانه هنر کشور بوده که در بیرجند افتتاح شده است.

وی به اهمیت و تأثیر بسزای فعالیت‌های هنری در ارتقا‌ی رشد فرهنگی جامعه و رسالت خطیر هنرمندان اشاره کرد و گفت: هنرمندان باید برای ارتقا‌ی هنر دینی تلاش بیشتری کنند.

شهردار بیرجند با اشاره به اینکه باید از امکانات کم، کمال استفاده را برد، افزود: هنرمندان باید از امکانات و شرایطی که نهادهای فرهنگی ایجاد می‌کنند هر چند محدود نهایت استفاده را ببرند.

وحدتی‌فر به نبود مکانی برای هنرمندان اشاره کرد و افزود: سازمان فرهنگی هنری شهرداری با توجه به کمبود زمین مکانی را پس از مرمت و بازسازی به خانه هنر بیرجند تبدیل کرده است که این مکان جایگاهی مناسب برای تجمع هنرمندان و طرح مباحث و برگزاری کارگاه‌های آموزشی هنرمندان و اهل هنر است.

شهردار بیرجند با اشاره به اینکه خانه هنر بیرجند پاتوقی برای هنرمندان و تبادل نظر بین آنان است، گفت: تاکنون برای تجهیز این مکان 60 میلیون تومان هزینه شده و زیباسازی آن هنوز نیاز به اعتبار و حمایت دارد.

وحدتی‌فر تصریح کرد: در این مکان کارگاه‌هایی برگزار می‌شود که اساتید برجسته کشوری در آن تدریس خواهند داشت و گواهینامه پایان دوره به شرکت‌کنندگان اعطا می‌شود.

وی با بیان اینکه شهرداری بیرجند بیشتر از دستگاه‌های دیگر در بحث فرهنگ تلاش کرده است، افزود: باید برای توسعه و آبادانی کشور تلاش بیشتری صورت گیرد./س

برچسب ها: چهارمین ، خانه ، هنر ، کشور ، در ، بیرجند ، افتتاح ، شد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.