اديان الهي مردم را دعوت به برقراري عدالت، صلح و دوست و صحبت در جهان مي كنند.

به گزارش خبرنگار بخش فرهنگي باشگاه خبرنگاران حاضر در محل؛وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در ديدار با رئيس سازمان اديان چين گفت:خوشبختانه روابط ما با كشور "چين" روز به روز بهتر مي شود و اين ارتباط سابقه هزاران ساله دارد.
وي افزود: ما كما بيش با افكار و فرهنگ مردم و دولت "چين" آشنا هستيم و اميدواريم زندگي مسالمت آميز بين اديان در كشور "چين" روز به روز بيشتر شود.
همچنين "وانگ زو آن" رئيس سازمان امور اديان چين و عضو شوراي مركزي حزب كمونيست گفت: سازمان اديان كشور "چين"زير نظر نخست وزير است و يكي از مسئوليت هاي ما اجراي سياست هاي مذهبي و حمايت از آزادي مذهبي بين اديان مختلف با دولت است.
وي تصريح كرد:بزرگترين دين در كشور "چين" دين اسلام است و ما 20 ميليون مسلمان و 35 هزار مسجد و 40 هزار امامزاده داريم و هر ساله به 10 هزار مسلمان براي رفتن به زيارت مكه كمك مي كنيم.
عضو شوراي مركزي جذب كمونيست افزود:از زمان بازشدن جاده ابريشم رابطه بين دو كشور پيش از پيش صميمي تر شده و اميدوام در سفري كه اين هيئت بعد از اصفهان به قم دارند به آنها خوش بگذرد.
همچنين وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي ادامه داد:دين رسمي مردم ايران اسلام است؛ ولي ديگر اديان نيز به راحتي و در آسايش به مراسم مذهبي خود مي پردازند و نمايندگاني نيز در مجلس شوراي اسلامي دارند .
حسيني اظهار داشت:دين يك امر فطري و گرايشي ذات انسان به آن است.
وي با اشاره به اتحاد جماهير شوروي گفت:در اتحاد جماهير شوروي سالها به مسلمانان و ديگر اديان اجازه نمي دادند كه  آداب و رسوم مذهبي خود را انجام دهند؛ولي خوشبختانه بعد از فروپاشي شوروي،مردم آزادانه به انجام مراسم مذهبي خود شدند.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي تصريح كرد:هميشه دعوت اديان الهي به محبت و دوستي و رعايت عدالت است و دين انسانها را وادار به ظلم نكردن به يكديگر و رعايت حقوق يكديگر مي كند.
وي افزود:دين اسلام هميشه تاكيد بر اعتدال داشته و پيغمبر بزرگوار اسلام (ص) هميشه فرزندان مسلمان را وادار به احترام به والدين غيرمسلمان خود كرده است.
همچنين رئيس سازمان اديان چين تصريح كرد:در كشور "چين" ما تنوع اديان را شاهد هستيم و تاكنون 5 تا از روساي ما به ايران سفر كرده اند.
سيد محمد حسيني افزود:ما منتظر سفر ديگر بزرگان كشور "چين" به ايران هستيم تا بيشتر با فرهنگ ايران و مردم مسلمان آشنا شوند.
وي ادامه داد:خوشبختانه روابط فرهنگي ما رو به توسعه است و اخيرا در اكسپوي "شانگهاي" نيز حضور داشته ايم.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت:ما تفاهم نامه اي را براي دولت "چين" فرستاده ايم كه اميدواريم به زودي امضا شود.
حسيني تصريح كرد:در كشور ايران و در دانشكده الهيات تهران علاقمندان به اديان، رشته اي را با نام اديان و مذاهب را مي خوانند.
وي ادامه داد:اكنون در دانشگاه هم چنين رشته اي تدريس مي شود كه هيئت عازم به شهر قم مي توانند از آن بازديد كنند.
حسيني ابراز داشت:قبل از انقلاب اسلامي،رژيم شاهنشاهي وابسته به آمريكا بود و دانشجويان ما براي ادامه تحصيل به انجا مي رفتند.
وي افزود: اكنون ايران مستقل و به دور از نياز به ديگر كشورها، پذيراي دانشجويان خارجي خواهد شد.
حسيني ادامه داد:اگر نياز باشد دانشجويان خود را به كشور "چين" و "روسيه" براي ادامه تحصيل مي فرستيم.
همچنين رئيس سازمان اديان چين گفت:اسلام چين به دنبال صلح جهاني و دور نگه داشتن اديان از درگيري است.
وي افزود:مي خواهيم زندگي مسلمانان در چين و در سال 2020 پيشرفت كند و مردم زندگي شادتري را داشته باشند./ه
برچسب ها: ادیان ، الهی ، مردم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار