عضو هیأت رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شوراي اسلامي گفت: افزایش شهریه با اظهارات قبلی فرهاد دانشجو رئیس دانشگاه آزاد مبنی‌بر کاهش شهریه دانشگاه‌ها تناقض کامل دارد.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بجنورد؛ قاسم جعفری با انتقاد از افزایش شهریه هادرترم مهرماه دانشگاه آزاد اسلامی، افزود: افزایش شهریه دانشگاه به دانشجویان و خانواده‌شان فشار اقتصادی وارد کرده و موجب افزایش شکاف اجتماعی می شود.

نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه خانواده‌ها به‌علت مشکلات اقتصادی و افزایش نرخ تورم طی ماه‌های اخیر، قادر به پرداخت شهریه های کنونی نیستند؛ افزود:  اينكه مسئولان دانشگاه آزاد چگونه و با چه برنامه‌ای اقدام به افزایش دوباره شهریه‌ها کرده‌اند بسیار سوال برانگیز است.

این نماینده مجلس شوراي اسلامي ، با تأکید بر اینکه دانشجویان و خانواده‌هایشان برای پرداخت شهریه درسختی و فشار اقتصادی هستند، یاد‌آور شد:افزایش شهریه در خانواده‌های کم درآمد موجب بروز مشکلات و شکاف‌های اجتماعی می‌شود و این کاملا با سیاست‌های اعلام شده از سوی ریاست دانشگاه آزاد تناقض داشته و همسو نیست.

جعفری ادامه داد: دانشگاه آزاد باید به جای دریافت شهریه‌های کلان از دانشجویان، با مدیریت و استفاده از مستقلات، بودجه و اعتبارات خود را جبران می‌کرد.

وی با اشاره به مصوبه جدید دانشگاه آزاد اسلامی مبنی‌بر تعطیلی روز پنجشنبه‌ها دانشگاه، افزود: یکی از عوامل ایجاد این دانشگاه در کشور، جذب شاغلان و کارمندان بوده که این نیز با سیاست‌های کلی و تاسیس دانشگاه آزاد همسو نیست و این تصمیم گیری برای نمایندگان مبهم و بدون پاسخ است.

دبیر دوم کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، با تأکید بر اینکه از قبل اعلام نکردن تعطیلی پنجشنبه‌ها، نشانه سوء مدیریت است، تصریح کرد: این اقدام به ضرر دانشجویان و آموزش عالی کشوربوده و مسئولان دانشگاه آزاد از پاسخگویی طفره می روند. این تصمیمات می‌ بایست با اطلاع قبلی و در بلند مدت اجرا شود.

فرهاد دانشجو رئیس دانشگاه آزاد اسلامی (۱۸ شهریور) در حاشیه مراسم افتتاح پروژه‌های عمرانی واحد دماوند در پاسخ به سوال خبرنگاری با اشاره به تورم ۲۳ درصدی در کل کشور، در خصوص افزایش شهریه دانشجویان در آغاز سال تحصیلی، گفت: از آنجایی که با نرخ تورم ۲۳ درصدی در کل کشور روبرو هستیم، بر اساس توافق وزارت علوم و بهداشت مقرر شده است برای دانشجویان جدیدالورود میزان شهریه ۱۵ درصد افزایش یابد./ب

برچسب ها: افزایش ، شهریه ، آزاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ندا پیر بویری
۱۹:۲۳ ۱۴ تير ۱۳۹۷
باتوجه به مشکلات فرواوان اقتصادی لطفا اگر امکان دارد وام دانشجوی را افزایش دید