همایش بزرگداشت مازندران چهاردهم آبان در ساری برگزار می شود .

 

بگزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مازندران معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران صبح امروز در نخستین نشست ستاد برگزاری بزرگداشت روزمازندران گفت : همایش بزرگداشت روز مازندران با 4 گرایش تاریخ شناسی / مفاخر شناسی / فرهنگ شناسی و آداب و رسوم شناسی چهاردهم آبان در ساری برگزار می شود .

ابراهیمی با بیان اینکه دستگاههای دولتی و دانشگاهها برای برگزاری این همایش باید هماهنگ باشند افزود : شناسایی استعدادها / توسعه همه جانبه استان / شناسایی و معرفی آثار و اماکن تاریخی / شناسایی مشاهیر دانشمندان و علمای دینی مازندران/ معرفی آداب و رسوم / کتب افسانه ها و اساطیر اصیل لباس های سنتی مازندران / زبان شناسی استان و راه اندازی موزه مازندران شناسی از اهداف برگزاری این همایش است . بگفته وی برای برگزاری بزرگداشت روز مازندران ستادی به نام ستاد مازندران شناسی تشکیل می شود که دبیری این ستاد با استانداری است .

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این نشست با اشاره به اینکه طرح بزرگداشت روز مازندران در جلسه شورای فرهنگ عمومی مازندران به تصویب رسید گفت : از 130 مقاله ارسال شده به دبیرخانه این همایش 30 مقاله تایید شد ./ع


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.