بخش بين‌الملل جشنواره رضوي از سال گذشته فعاليت خود را آغاز كرده و آثار خود را به 15 كشور ارسال كرده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ؛جلسه مطبوعاتي و راديو و تلويزيون هفتمين جشنواره فيلم مستند و فيلمنامه رضوي صبح امروز دو شنبه 20 شهريور با حضور "شفيع آقا محمديان" مدير عامل مركز گسترش سينماي مستند و تجربي و "حسين خورشيدي" معاون فرهنگي مركز گسترش سينماي مستند و غربي در سالن سينما حقيقت مركز گسترش سينماي مستند و تجربي برگزار شد.
"شفيع آقا محمديان"مدير عامل مركز گسترش سينماي مستند و تجربي در ابتداي مراسم گفت: امسال براي جشنواره فيلم‌نامه رضوي تقسيم‌بندي‌هاي جدي در رابطه با فيلم‌نامه رضوي انجام داديم.
وي درخصوص اين تقسيم بندي ها عنوان كرد:فيلم‌هاي مستند،داستان كوتاه،فيلم سينمايي و قرار است در سال 92 انيميشن و سال 93 به فيلم‌هاي ويدئويي وسينمايي اختصاص دهيم.
"آقا محمديان" ادامه داد:جشنواره فيلمنامه رضوي يك جشنواره موضوعي است و قرار است اين موضوعات هرساله در كنار باقي شاخه‌هاي فيلم‌نامه رضوي نيز حضور داشته باشد.
وي تصريح كرد:خلاصه‌اي از جشنواره فيلم رضوي در جشنواره امام رضا (ع) در شهر مشهد به نمايش گذاشته خواهد شد.
"محمديان" اظهارداشت:جشنواره رضوي بدون حمايت هيچ سازماني برگزار مي شود و از بودجه‌هاي خاصي كه خود اختصاص داديم سال گذشته توليد فيلم "آسمان هشتم" را داشتيم.
وي ادامه داد:در جشنواره رضوي بخش بين‌الملل فعاليت خود را از سال گذشته آغاز كرده و با چند كشور تبادل نظر و فعاليت‌هاي مشتركي در اين زمينه داشته و آثاري كه در مضمون امام رضا (ع) ساخته شده بود به 15 كشور ارسال كرديم.
"حسين خورشيدي" معاون فرهنگي مركز گسترش سينماي مستند و تجربي در اين نشست گفت:به جشنواره فيلم نامه رضوي 80 فيلم ارسال شده كه اين رقم قابل اعتنايي نيست و از تمامي فيلم‌سازان در بخش‌هاي مختلف مي‌خواهيم تا با ارسال آثار خود در زمينه فيلم و فيلم‌نامه ما را ياري كنند.
وي ادامه داد:از انجمن سينماي جوان،تلويزيون و بخش خصوصي تقاضا داريم تا بخشي از توليدات خود را براي اداي دين به رضوي به اين جشنواره اختصاص دهند.
"خورشيدي" تصريح كرد:اين جشنواره با فشارهاي زيادي روي مركز گسترش سينماي مستند و تجربي درحال انجام است و اين مسئوليت به تنهايي از مركز مثمر ثمر نخواهد بود و با توجه به بخش‌هاي فعال در عرصه فيلم‌سازي اين جشنوراه از رونق بيشتري برخوردار خواهد شد.
وي اظهار داشت:قرار است در سال 92 ، 20 فيلم داستاني كوتاه و 10 فيلم انيميشن را مورد حمايت قرار دهيم.
وي خاطرنشان كرد:براي سال 93 نيز بخش سينمايي و ويدئويي را برگزار خواهيم كرد كه در حال حاضر مركز 5 فيلم ويدئويي را مورد حمايت قرار داده است./ه
برچسب ها: خارجی ، جشنواره ، رضوی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.