رییس سازمان عربی حقوق بشر انگلیس، با اشاره به پیگرد فعالان حقوقی در عربستان و وارد کردن اتهامات دروغین به آنها اعلام کرد که حکومت عربستان با بحران جدی مشروعیت روبروست و ماهیت آن باید کاملا تغییر کند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه العالم، امجد سلفیتی تاکید کرد: سفر پادشاه سعودی به مغرب یا هر مکان دیگر، برای درمان یا هر امر دیگر، کاملا طبیعی است، اما نمی توان بحران در رژیم حاکم بر این کشور را نادیده گرفت.

سلفیتی ادامه داد: اعتراضات و تلاش ها برای اصلاحات در عربستان، از دهه 1990 آغاز شد و شماری از مخالفان و فعالان سیاسی سعودی به انگلستان و دیگر کشورها رفتند، اما رژیم سعودی دولت بریتانیا را هم تحت فشار قرار می داد تا عرصه را بر مخالفان عربستانی تنگ کند. بدین ترتیب اکنون خواسته ها و مشکلات بسیاری بر روی هم انباشته شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: فعالان حقوقی با اتهامات واهی و ساختگی تحت پیگرد قرار می گیرند و سران رژیم تلاش می کنند تا بر موارد متعدد نقض آشکار حقوق بشر سرپوش بگذارند. این در حالی است که اغلب مشاوران مقامات سعودی، امریکایی یا انگلیسی هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار