حرکت در جهت ارتقای فرهنگ استفاده از گیم در بین خانواده ها بخشی از فعالیت های بنیادملی بازیهای رایانه ای به شمار می رود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران از معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازیهای رایانه ای، دکتر بهروز مینایی  در نشست کارگروه مشترک این بنیاد و انجمن بازی و ورزش کودک افزود:  با ارتقای سطح آگاهی خانواده ها در زمینه بازی های رایانه ای می توان سواد گیم خانواده ها و گیمر ها را افزایش داد و خانوده ها را با بازی های مناسب آشنا کرد .
این مقام مسوول در بنیاد ملی بازی های رایانه ای با یادآوری اینکه دغدغه دو سال اول فعالیت این بنیاد  را حمایت از تولید ات داخلی تشکیل می داد، توضیح داد: این بنیاد توانست تا70درصد از بودجه  خود را صرف حمایت  از تولیدات داخلی کند تا بازی متناسب با فرهنگ ایرانی اسلامی تولید و روانه بازار شود .
مینایی ساخت و  حمایت از تولیدات بازی های رایانه ای در گروه سنی کودک را با اهمیت خواند و در عین حال گفت که بازیهای خارجی به دلیل نبود قانون کپی رایت در ایران و پیش از عرضه درکشورهای تولید کننده  وارد بازار ما می شود  و در اختیار نوجوانان و جوانان قرار می گیرد که این روند آسیب زاست.
مدیر عامل بنیاد ملی بازیهای رایانه ای افزود: نبود قانون کپی رایت سبب شده که تولیدات خارجی به صورت غیرطبیعی وارد کشور شده و مجال کمتری برای عرضه تولیدات داخلی فراهم شود.

مهدی آذربرزین رییس کارگروه مشترک بنیاد بازیهای رایانه ای و انجمن بازی و ورزش کودک نیز در این نشست گفت : جامعه به سمت دولت الکترونیک می رود و اکنون تمام ابزار الکترونیکی اعم از تلفن همراه، رایانه ، اینترنت و غیره به سهولت در دسترس خانواده ها به ویژه کودکان قراردارد بنابراین برای رفع مشکلات احتمالی باید به فکر چاره بود.
وی ادامه داد: آنچه که در زمینه ورود رایانه و اینترنت و بازی های رایانه ای مورد اهمیت قرار دارد، مدیریت صحیح این ابزار برای استفاده بهینه از سوی کاربران به ویژه کودکان است ، به همین منظور تفاهم نامه ای بین انجمن بازی و ورزش کودکان و بنیاد ملی بازی های رایانه ای منبی بر برگزاری جلسه کارگروه مشترک امضاءشده و امروز نخستین نشست آن برگزار شده است .
 مصطفی رحماندوست نویسنده و شاعر کودکان نیز در این نشست بر لزوم تبلیغات وسیع در زمینه بازی های رایانه ای داخلی تاکید کرد و گفت که در ادبیات ، انیمیشن و سینما کودک ما با مشکل شناخت محصولات داخلی روبه رو است.
شاعر حوزه کودک و نوجوان ادامه داد: سینمای کودک نیز گام های موفقی را رو به جلو برداشته و در این راه نیاز به تبیلغ برای معرفی محصولات کودکان در تمام زمینه ها هستیم .
رحماندوست موفقیت بازی های رایانه ای را در گرو بهره گیری درست و گسترده از تبلیغات و رسانه ها دانست و ادامه داد:  به عنوان نویسنده و شاعر کودکان تا زمانی که به عنوان داور بازی های رایانه ای انتخاب نشده بودم اطلاع دقیقی از بازی های ایرانی نداشتم و این نشانگر تبلیغات کم در این عرصه است .
عضو کارگروه مشترک بنیاد ملی بازی های رایانه ای و انجمن بازی و ورزش یادآورشد که 30میلیون کودک در ایران وجود دارد اما تیراژ کتاب کودک در کشورحدود 3هزار نسخه است و همین امر اهمیت موضوع تولید همراه با تبلیغ را نشان می دهد./م

برچسب ها: بنیاد ، بازی ، رایانه ای
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.