مسئول گروه اصلاح و بهسازی دفتر زیتون وزارت جهاد کشاورزی از آغاز توزیع نهال یارانه دار به زیتون کاران کشور خبر داد.

اسماعیلی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مازندران با اشاره به اینکه56 هزار هکتار از اراضی زیتون کاری شده کشور بارور و سالانه بیش از 102 هزار تن میوه زیتون تولید و عرضه می شود گفت: 60 درصد زیتون تولیدی کشور به صورت کنسروی و مابقیبه صورت روغن خام استحصال می شود.

وی سطح متوسط تولید زیتون در کشور را حدود دو تن در هر هکتار اعلام کرد و افزود: این میزان تولید در سه استان گیلان، قزوین و زنجان که از مناطق عمده تولید زیتون در کشور محسوب می شوند، حدود 3.5 تن درهرهکتار است.

مسئول گروه اصلاح و بهسازی دفتر زیتون وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه متوسط تولید جهانی زیتون 1.8 تن در هرهکتار است، تصریح کرد: سطح کلی زیر کشت زیتون در دنیا حدود 10 میلیون و 800هزارهکتار بوده که سهم ایران در این میزان تنها 103 هزار هکتار است.

اسماعیلی گفت: هم اکنون 25 کشور دنیا از جمله ایران شرایط کشت و تولید میوه زیتون را دارند که کشورهای اسپانیا و یونان از مهمترین کشورهای تولید کننده این محصول در جهان هستند.

وی افزود:به متقاضیان در این بخش حدود 350 هزار تومان تسهیلات بلاعوض برای ایجاد باغ های زیتون در هر هکتار و ارائه کارشناسی های فنی و تخصصی به کشاورزان ارائه می شود.

به گفته وی توزیع نهال های یارانه دار و اصلاح شده و کمک 85درصدی دولت در مشارکت طرح آبیاری تحت فشاره قطره ای از دیگر حمایت های وزارت جهاد کشاورزی برای توسعه باغ های زیتون در کشور است./ب

برچسب ها: توزیع ، نهال ، یارانه دار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.