سرپرست فرمانداری صحنه گفت: پروژه های عمرانی شهرستان صحنه با 90 درصد پیشرفت فیزیكی در حال اجراست.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

سید' موسی موسوی فرد'گفت: 239 طرح عمرانی هم اكنون با اعتباری بالغ بر 285 میلیارد ریال در زمینه های كشاورزی، حمل و نقل، آموزشی، ارتباطات و عمران روستایی با پیشرفت فیزیكی 90 درصد در حال اجراست.

وی مهمترین این طرحها را احداث مدرسه 15 كلاسه مسكن مهر، اجرای دفع فاضلاب شهر صحنه، احداث ساختمان شماره دو مركز بهداشتی و درمانی و اجرای پنج طرح هادی در روستاهای بخش مركزی و دینور عنوان كرد و گفت: مدیران دستگاههای اجرایی شهرستان باید طرحها ی عمرانی را پیگیری نمایند و در این جلسات پاسخگو باشند.

سرپرست فرمانداری صحنه خاطرنشان كرد: 129 پروژه عمرانی سال گذشته نیز با 96 میلیارد ریال اعتبار در مرحله مبادله موافقت نامه و تعیین پیمانكار می باشد.

وی در ادامه از مدیران دستگاههای اجرایی خواست با بهره گیری از آب و هوای مناسب این شهرستان در جهت شتاب بخشی در اجرای طرح های عمرانی تلاش كنند.

موسوی فرد همچنین از پیشرفت فیزیكی 30 درصدی سد مخزنی قشلاق و شبكه آبرسانی آن خبر داد و گفت: این سد از نوع سنگ ریزه ای با هسته رسی است و ارتفاع آن از پی تا تاج آن 70 متر می باشد.

وی تصریح كرد: با بهره برداری از این سد سالانه 40 میلیون متر مكعب آب ذخیره می شود كه پنج میلیون متر مكعب آن به مصرف شهری و 35 میلیون متر مكعب دیگر آن برای آبیاری اراضی كشاورزی استفاده می شود كه با بهره برداری از این پروژه بالغ بر یك هزار هكتار از اراضی دیم شهرستان صحنه به آبی تبدیل می شود.

سد مخزنی قشلاق در فاصله 25 كیلومتری شهر صحنه در دهستان خدابنده لو (بخش مركزی) قرار دارد./ع


برچسب ها: عمران ، صحنه ، کرمانشاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.