وزیر امورخارجه از آزادی دو تبعه آذری که به اتهام جاسوسی دستگیر شده بودند خبر داد و گفت: با رأفت اسلامی و برای اثبات حسن همجواری این دو جوان آزاد می‌شوند.

به گزارش حوزه سياست خارجي باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت علی‌اکبر صالحی وزير امور خارجه از آزادی دو تبعه آذری که به اتهام جاسوسی دستگیر شده بودند خبر داد و گفت: طرف آذری در رابطه با این دو فرد تقاضای تجدید نظر از قوه قضائیه کرده بود که با رأفت اسلامی حکومت کریمه جمهوری اسلامی ایران و به دلیل مسلمان بودن این دو تبعه و ابراز حسن همجواری تصمیم به عفو و گذشت آنها گرفت.

وی در ادامه اظهار داشت: در این کار به دنبال منفعت دیپلماتیک برای کشورمان نبودیم و پیگیری آزادسازی زندانیان ما در این کشور روند عادی خود را ادامه می‌دهد.

وزیر امورخارجه کشورمان تصریح کرد: در ایجاد روابط با کشورهای مختلف به ویژه کشورهای همجوار عزتمندی خود را حفظ می‌کنیم اما هدف در سیاست خارجی ما ایجاد روابط عمیق و گسترده است.

صالحی ابراز داشت: جمهوري آذربایجان یکی از کشورهایی است که به دلیل مشترکات تاریخی و دینی و فرهنگی خواهان روابط خوب با آن هستیم و اگر مشکلی نیز وجود داشته باشد با کارشناسی و روابط دیپلماتیک قابل حل و فصل است.

وی تاکید کرد: ایران همیشه شریک سیاسی مطمئنی برای جمهوری آذربایجان بوده و دولتمردان این کشور به این امر اذعان دارند.
انتهاي پيام/س2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار