جراح و ارتوپد متخصص فدراسیون پزشکی ورزشی با اعلام رضایت کامل از جراحی زانوی رضا یزدانی گفت که فیزیوتراپی این کشتی گیر از امروز آغاز می شود.

به گزارش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران؛ دکتر سهراب کیهانی پس از جراحی زانوی آسیب دیده نماینده دسته 96 کیلوگرم تیم ملی کشتی آزاد کشورمان اعزامی به بازی های المپیک 2012 لندن در این باره گفت : " یک پارگی در رباط قدامی یا همان ACL زانوی آقای یزدانی بود که دیروز و در بیمارستان اختر آن را جراحی کردم و از این جراحی خیلی خیلی راضی هستم و معتقدم بهتر از این جراحی ممکن نبود."

جراح زانوی یزدانی درباره مدت زمان دوران نقاهت این کشتی گیر ملی پوش توضیح داد : " رضا یزدانی از همین امروز فیزیوتراپی اش را شروع می کند و از6 ماه دیگر هم می تواند به میادین کشتی بازگردد. هرچند او تا دو ماه پس از آن باید مراقب آسیب های حاد باشد."

دکتر کیهانی در ادامه با پرداختن به دلایل وقوع این قبیل آسیب دیدگی ها خاطر نشان کرد: " بیشترین عامل بروز پارگی رباط قدامی به آناتومی افراد و شیب استخوانی بستگی دارد. ضمن آن که تمرینات شدید هم می تواند زمینه بروز این مشکل را فراهم سازد. خستگی عضلانی و عدم انجام رفلکس مناسب از سوی عضلات دربرگیرنده استخوان هم می تواند باعث بروز این مشکل بشود. همچنین در پاره ای از موارد وارد آمدن نیروی شدید نیز این ضایعه را ممکن می شود و در کل نمی توان گفت که بروز این نوع مصدومیت به یک یا دو علت خاص محدود می شود."

جراح متخصص فدراسیون پزشکی ورزشی همچنین در ادامه این صحبت ها در مورد راه های پیشگیری از ایجاد این آسیب دیدگی تصریح کرد: " تقویت عضلات نگه دارنده ACL و انجام تمرینات مناسب برای داشتن تعادل عضلانی مطلوب که البته به استایل خود ورزشکار هم ارتباط مستقیم دارد می تواند به کاهش بروز این مشکل کمک کند. ضمن آن که استفاده از تکنیک صحیح در راه رفتن، دویدن و هنگام جامپینگ نیز از اهمیت بالایی برخوردار است."

ناگفته نماند در خلال انجام جراحی زانوی یزدانی، فردین معصومی نفر سوم جهان در دسته سنگین وزن و ملی پوش سابق تیم کشتی آزاد کشورمان و از دوستان رضا یزدانی هم در بیمارستان اختر حضور داشت و پس از جراحی نیز کنار بالین او بود. در ادامه هم علیرضا رضایی نایب قهرمان المپیک 2004 آتن و عضو کادر فنی تیم ملی کشتی آزاد اعزامی به بازیهای المپیک 2012 لندن نیز برای عیادت یزدانی به نمایندگی از سوی مربیان تیم ملی خود را به بیمارستان اختر رساند و با وی دیدار و گفت و گو کرد./آق

برچسب ها: کشتی ، یزدانی ، کیهانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار