رئيس هيات مديره انجمن غارنوردان و غارشناسان ايران گفت :مقرر شده است به زودي دو كتابي را هم كه مشاور يونسكو در سفر به ايران به ما اهدا كرد با عنوان «Cave minerals of the worlds» و «Cave Geology» ...

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، جواد نظام دوست با اشاره به همكاري‌هاي انجمن با كميته طبيعت‌گردي اشاره كرد و افزود: قرار است نخستين اطلس غارهاي ايران به دو زبان با همكاري اين اداره كل منتشر شود.

وي ادامه داد:  قرار شده است در كارگاهي آموزشي كارشناسان طبيعت‌گردي با ساختار و نحوه تشكيل غارها توسط چهار دانشمند زمين‌شناسي و غارشناسي آشنا شوند.

نظامدوست درباره كتاب‌هاي مربوط به غارنوردي اظهار داشت: به طور كل 9 كتاب غارنوردي در ايران وجود دارد كه شامل چهار ترجمه و پنج تاليف است.

رييس هيات‌مديره انجمن غارنوردان و غارشناسان ايران افزود:مقرر شده است به زودي دو كتابي را هم كه مشاور يونسكو در سفر به ايران به ما اهدا كرد با عنوان «Cave minerals of the worlds» و «Cave Geology» ترجمه شود.

وي همچنين به علاقمندي در برخي از دانشگاه‌هاي كشور به موضوع غارشناسي اشاره كرد و گفت: در حال حاضر برخي از دانشگاه‌هاي كشور به حوزه غارشناسي وارد شده‌اند.

نظامدوست در ادامه خاطر نشان كرد: دانشگاه شيراز تمايل خود را براي اختصاص دو واحد نقشه‌برداري غار در دپارتمان زمين‌شناسي اعلام كرده است و دانشگاه سيستان و بلوچستان نيز تمايل دارد كارگاه هم‌انديشي ورود به داخل غارها را برپا كند./س
برچسب ها: طبیعت ، غار ، یونسکو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار