علي اكبر صالحي وزير امورخارجه كشورمان در حاشيه چهارمين نشست وزراي خارجه كنفرانس تعامل و اعتمادسازي (سيكا) با قاضي خانف وزيرامورخارجه قزاقستان ديدار و گفتگو كرد.

به گزارش حوزه سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، علي اكبر صالحي وزير امورخارجه كشورمان در حاشيه چهارمين نشست وزراي خارجه كنفرانس تعامل و اعتمادسازي (سيكا) با قاضي خانف وزيرامورخارجه قزاقستان ديدار و گفتگو كرد.

وزيرامورخارجه كشورمان در اين ديدار ضمن ابراز رضايت از تحقق تصميمات كميسيون همكاري هاي مشترك دو كشور برضرورت ارتقاع همكاري ها با توجه به وضعيت موجود در روابط دوكشور تاكيد و تبادل هيئت ها در سطوح عالي براي سرعت بخشيدن به روند توسعه همكاري ها را خواستار شد.
 
صالحي مشورت‌هاي متقابل دو كشور در موضوعات مهم منطقه‌يي و بين المللي مورد تاكيد قرار داد.
 
وي همكاري هاي دوكشور در چارچوب جنبش عدم تعهد و سيكا را عاملي براي كمك به استقرار صلح و ثبات، آرامش در منطقه خواند.
 
قاضي خانف وزيرخارجه قزاقستان نيز در اين ديدار ضمن تبريك به كشورمان براي برگزاري موفق اجلاس عدم تعهد در تهران از ارائه ديدگاه‌هاي جمهوري اسلامي ايران در خصوص مسائل مهم مرتبط با امنيت منطقه در خلال سخنراني صالحي در نشست آستانه تشكر و قدرداني كرد.
 
وي ضمن با اهميت خواندن روابط دو كشور در حوزه هاي مختلف بر ضرورت افزايش تعاملات اقتصادي و تكميل پروژه هاي در دست اقدام از سوي دوكشور بويژه راه آهن ايران – تركمنستان و قزاقستان تاكيد و آمادگي طرف قزاق براي افتتاح بخش قزاقي اين خط آهن تا اوايل دسامبر خبر داد.
 
اهميت همكاري هاي دو كشور بويژه در حوزه حمل و نقل و ترانزيت و تاكيد بر اهميت بندرعباس به عنوان كوتاهترين مسير ترانزيت براي انتقال كالا به اين كشور از جمله ديگر موضوعات مورد بحث از سوي زويرخارجه قزاقستان بود .
 
وزراي خارجه دوكشور همچنين گفت‌وگوهاي انجام شده تحرك بيشتر كشورهاي منطقه در خصوص تحولات افغانستان‌، ايجاد بستر لازم براي استقرار صلح و ثبات آرامش در اين كشور را مورد تاكيد قرار دادند .

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار