اكثر كارشناسان فوتبال كشورمان پس از باخت به لبنان اين باخت را ناراحت كننده و اسفناك براي فوتبال كشورمان مي دانند.

بيژت ذوالفقار نسب كارشناس فوتبال كشورمان در گفتگو با خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران  افزود: باخت تيم ملي فوتبال  كشورمان 

مقابل ضعيف ترين تيم گروهمان از قبل قابل پيش بيني بود چون در بازي هاي اخير تيم ملي بسيار ضعيف بازي مي كند و در بازي لبنان بازيكنان اصلا برنامه ريزي براي كنترل تيم ملي فوتبال لبنان نداشتند.


 وي ادامه داد:  تيم ملي فوتبال  ايران با اين باخت كار خود را براي صعود به جام جهاني سخت تر كرده و بعيد مي دانم با اين روش بازي كردن بتواند در بازي هاي كره جنوبي ازبكستان و قطر موفق باشد.

 ذو الفقار نسب درباره تغييرات در تيم ملي تصريح كرد: تغييرات  در تيم ملي فوتبال اصلا چاره ساز نيست و كنار گذاشتن كي روش اصولي نمي باشد ولي مديريت بايد در زمينه هاي ديگر دست به تغييرات بزند و

نظارت و كنترل جديد فدراسيون فوتبال بيشتر از قبل باشد تيم ملي به اين اوضاع دچار نشود.


وي ادامه داد:  تيم ملي فوتبال  ايران در چند بازي  قبل نيز ضعيف ظاهر شده بود و بايد با كارشناسي  دلايل ضعيف بازي كردن را پيدا كرد.

 ذوالفقار نسب در مورد قرار داد كي روش با فدراسيون فوتبال گفت: قرار داد كي روش با فدراسيون فوتبال يك قرار داد ساده نيست كه به راحتي فدراسيون كي روش را عوض كند ولي كي روش در اين مدت كه

سرمربي تيم ملي فوتبال بود در اكثر كارهاي فوتبال كشورمان دخالت بي دليلي انجام داد.

 وي ادامه داد:  آن قدر فدراسيون به كي روش مديران و قدرت داد كه در خدمت جام حذفي دخالت كرد وقتي در مورد كنار گذاشتن سرپرست تيم ملي فوتبال هم به فدراسيون نظر شخصي مي داد.


 ذوالفقار نسب تاكيد كرد: فدراسيون از اين پس بايد تمام زمينه ها را بسنجد و سپس دست به كارهاي اصولي بزند تا تيم ملي فوتبال در بازي هاي باقي مانده  نتايج موفقيت آميز را بدست بياورد و اين تيم هر طور

شده به جام جهاني برود.

 غلامحسين مظلومي نيز در رابطه با باخت تيم ملي فوتبال كشورمان گفت:  تيم ملي فوتبال  كشورمان براي صعودبه جام جهاني فوتبال 2014 برزيل ديگر جاي تعلل ندارد و يك فرصت عالي براي صعود راحت به جام

جهاني از دست رفت نبايد كادر فني و بازيكنان  نسبت به اين باخت بي تفاوت باشند.

وي ادامه داد:  در بازي لبنان ستاره هاي كه در تركيب تيم ملي فوتبال ايران قرار داشتند هيچ گاه تاثير گذار نبود واين مسئله اساسي باعث باخت تاريخي ما شد.


 مظلومي در مورد عدم شناخت كي روش ازنفرات تيم ملي ايران تصريح كرد: كالوس كي روش  شناخت خوبي از نفرات حاضر درتيم ملي فوتبال كشورمان ندارد و اين مورد نيز علت اصلي باخت بودت كه ثبات محكمي براي شكست لبنان  نداشته باشيم.

 وي در مورد اردوي بلند مدت در كشور اردن گفت:  اردوي بلند مدت در اردن ساختار تيمي ما را نسبت به گذشته تغيير داد و  ما تيم پر نشاط و سرحال بازي اي گذشته كه توانستيم تيم ملي بحرين را 6 بر صفر شكست بدهد را در مقابل لبنان نداشتيم.

 مظلومي در مورد ميدان دادن به بهترين هاي ليگ دوازدهم در بازي لبنان اظهار داشت: ليگ دوازدهم  دربازي لبنان  اظهار داشت:  در ليگ دوازدهم چهره هاي جوان و آينده داري  به فوتبالمان معرفي شدند كه كي روش مي توانست از آنها در بازي آسان لبنان استفاده كند چون بازيكناني كه در مقابل لبنان حاضر بودند از دل ليگ مان بيرون آمده بودند  و بايد جوانان كم تجربه به مرور در اين بازي ها خود را به تيم ملي ثابت كنند.

وي ادامه داد:  در بازي لبنان  بازيكناني كه سن و سال  زيادي داشتند و قابليت هاي گذشته را به نمايش  نگذاشتند بايد از تيم ملي خداحافظي كنند تا جوان ترها جاي آن ها بياييند كه اين جايگزيني ها در رده  ملي

مي تواند به فوتبال  مان  كمك كند.


مظلومي در مورد تعويض هاي كي روش گفت:  در نيمه دوم محمد غلامي وارد ميدان شد كه در 7 بازي ليگ برتر فوتبال براي  سپاهان بازي

نكرده است و حاج صفي نيز آن كارايي جنگندگي و قدرت را براي ورود به اين بازي درگيرانه را نداشت.

وي در مورد زمين ناهموار لبنان بيان كرد: وقتي سرمربي تيم ملي زمين مسابقه را مي بيند كه شرايط بد وناهموار دارد نبايد بازيكنان تكنيكي در اين زمين به بازي بگيرد و چيدن مهره هاي غلط باعث شد كه پژمان نوري در سمت چپ دفاع توانايي خود را از دست رفته ببيند و علي كريمي نيز اصلا در حدو اندازه هاي خد نبود چون به درد اين گونه زمين خراب و ناهموار نمي خورد.

مظلومي در پايان اضافه كرد: ناهماهنگي از نيمكت، كادر فني،‌تعويض ها و بازيكنان  گرفته تا زمين خراب باعث شكست ناباورانه تيم ملي فوتبال كشورمان شد كه در اين شرايط بحراني بهترين حركت براي تيم ملي فوتبال تغيير در تركيب اساسي است .

ابراهيم آشتياني در مورد ناكامي تيم ملي فوتبال در برابر لبنان گفت: تيم ملي فوتبال  ایران تیمی پیرو پیشکسوت شده است فوتبال روز دنیا به دوندگی بالای بازیکنان بستگی دارد ولی بازیکنان ملی پوش کشورمان نتوانستد در بازی لبنان دوندگی داشته باشند تا تمام بازی را در اختیار خودشان قرار دهند.

وی ادامه داد: وقتی در بازی دوندگی وجود نداشته باشد جریان بازی کند می شود. نفرات تیم ملی فوتبال در انتقال فوتبال به زمین حریفشان کند ظاهر شدند و این گونه جریان بازی دیگری در فوتبال دنیا جای ندارد.

آشتیانی در مورد عملکرد کی روش در بازی با لبنان اظهار داشت:‌ در فوتبال روز دنیا 20درصد نتیجه بر عهده سرمربی یک تیم است و 80 درصد به عملکرد بازیکنان بستگی دارد و این نتیجه فقط بخاطر ضعیف بازی

کردن نفرات حاضر در زمین بود.


وی ادامه داد: کی روش به خاطر کسب نتیجه های ضعیف مقصر نیست وی تنها ایرادی که داشت به فدراسیون فوتبال هشدار داده نبود که تیم ملی ما پیرو مسن است.

آشتیانی خاطر نشان کرد: فوتبالیست ها پول های بی رویه می گیرند این پول های بیت المال صدای همه مردم را در آورده است. در ضمن این نتایج هم باعث شد تا مردم از تیم ملی فوتبال ناامید شوند وکار برای صعود سخت تر شود.

رضا رجبی پیشکسوت تیم فوتبال استقلال تهران درباره عدم نتیجه گیری تیم ملی فوتبال ایران در مقابل لبنان تأکید کرد:‌ در مصاحبه های قبل خود اعلام کرده بودم کی روش سرمربی تیم ملی شناخت زیادی از نفرات تیم ندارد در برابر قطر نیز ترکیب کاملا برای این دیدار اشتباه چیده بود. در حالی که باید بازی لبنان در بیروت سیستم دفاعی استفاده می شد تیم هجومی بازی کرد و شانس آوردیم که 4گل دیگر نخوردیم.

وی ادامه داد: بردن بازیکنان میلیاردی به اردن و اردوی بلند مدت اشتباه محض بود و نشاط و انگیزه را از آنها گرفت.


رجبی در مورد چیدمان نفرات تیم ملی در بازی لبنان گفت: عوامل سرعتی و تکنیکی از دروازه لبنان دور بودند. نفراتی هم چون خلعتبری باید در نزدیکی دروازه به کار گرفته می شوند و علی کریمی پشت مهاجمان باید در کارهای تهاجمی شرکت می کرد. کنارها و پیستون های تیم ملی باید تحرک زیادی داشتند ولی در این دیدار به هیچ وجه موفق نبودند.

وی ادامه داد: پژمان نوری باید با جنگندگی بالای خود در میانه های میدان به کمک سایر نفرات تکنیکی تیم می رفت قاضی نباید به کارگرفته می شد و در آن طرف کریم انصاریفر به خاطر بازی بسته حریف کاملا از کار افتاده بود.


رجبی خاطر نشان کرد:‌در بازی ازبکستان نیز ضدحملات به کی روش کمک کرد تا تیم با یک گل از بازی خارج شود. این مربی شناختی از بازیکنان ما ندارد از این رو هدفی برای بازی های پیش نخواهد داشت.

وی در ادامه افزود:‌ نمازی به عنوان مربی هیچ کمکی به کی روش نمی کند و اصلا نمی دانم که نمازی در کجا فوتبال ما بود که مربی تیم شد و در مواقع حساس کمک فکری به سرمربی تیم ملی نمی کند و مارکار

آقاجانیان در حد و اندازه های تیم ملی فوتبال ایران نیست که برای نجات کی روش از بحران به او کمک بدهد و مربیان بزرگ ایران در تیم ملی فوتبال جای ندارند.

وی ادامه داد: باخت به لبنان در بیروت فقط به خاطر فقر در مسائل تاکتیکی وقتی بوده است چون بازیکنان در طول بازی از سوی سرمربی تیم ملی راهکار مناسبی برای اداره و پیروزی نداشتند.

رجبی اضافه کرد: کی روش در این مدت که سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان بود به ادعای خود که بازیکن سازی است عمل کرد ولی در لیگ برتر فوتبال کشورمان بازیکنانی هم چون رضا حقیقی، امید ابراهیمی،

محمد مهدی نظری، یعقوب کریمی و ایمان موسوی هیچ جای در لیست 22نفره کی روش ندارند.

وی ادامه داد: ولاسکو در والیبال توانسته است در هر بازی حساس یک بازیکن جوان را در سطح اول ایران و آسیا معرفی کند و ایراد بزرگ یک مربی نگه داشتن یک سری از بازیکنان در سطح ملی است و جایگزینی برای آنها رو نمی شود. رجبی در مورد انتخاب امیر قلعه نوعی برای  سرمربي گري تيم ملي فوتبال گفت:  قلعه نوعي كارنامه موفقي در ليگ و تيم ملي دارد نبايد فدراسيون مانند گذشته دست به مهره سوزي بزند 

اگر اين نتايج را قلعه نوعي گرفته بود تمام فوتبال او را اعدام مي كردند در  زمان سرمربي گري قلعه نوعي در تيم ملي اصلا به او فرصت داده نشد.

 وي ادامه داد:  قلعه نوعي با مديريت خود درتيم ها با بازيكنان رفاقت زيادي دارد به هيچ بازيكني كم كار و خاص باج نمي دهد هميشه بازيكنان در خدمت تيم اش هستند.


رجبي تصريح كرد:  سرمربي گري امير قلعه نوعي در تيم ملي فوتبال  به سود ايران است و اين بار قلعه نوعي  بايد براي پذيرش سرمربي گري تيم ملي فكر كند و شرايط را به خوبي بسنجد و فدراسيون بايد به خاطر مصلحت فوتبال  در اختيار مربي و طني باشند.

وي ادامه داد:  بازيكنان تيم ملي نيز قلعه نوعي را قبول دارند و با اين شرايط تيم ملي  با قلعه نوعي پيشرفت  خواهد كرد و در ضمن نفرات تيم ملي بايد اين باخت را فراموش كنند و به فكر برتري مقابل كره جنوبي در تهران باشند

ميرشاد ماجدي نيز درباره شكست به لبنان در بيروت گفت:  علت اصلي شكست تيم ملي فوتبال  كشورمان از لبنان عدم آگاهي شناخت كالوس كي روش در مربي تيم ملي از نفرات  بود كي روش نبايد تركيب بازي قطر خودرا در بازي با لبنان تغيير مي‌داد و بايد با آن روش و سيستم قبلي به مصاف لبنان مي رفت.


وي ادامه داد: هميشه اعتقاد دارم كه در تمام رشته هاي ورزشي در كشورمان بايد سر مربيان تمام تيم هاي ملي مان يك مربي كار بلد و با تجربه ايراني باشد چون مربيان خارجي به فرهنگ و اعتقادات ما  ايراني ها شناخت ندارند.



ماجدي تاكيد كرد: بازي ايران و استراليا در 8 آذر سال 1377 به برتري فني ربطي نداشت بلكه اين برتري فوتبال كشورمان مقابل استراليا به مسائل اعتقادي بر مي‌گشت كه روي انگيزه بازيكنان تاثير مثبتي گذاشت كه پيرامون مسائل تاثيرگذار بود.

وي ادامه داد: هم اكنون كه تيم ملي در اين بحران نتيجه گيري قرار گرفته است بايد با مسائل روحي و رواني تيم ملي از بحران خارج شود و براي صعود به جام جهاني از سد حريفان خود در بازي هاي بعدي عبور كند.

ماجدي اظهار داشت: اگر كي روش در تفكرات خود تغييرات و تحول ايجاد نكند ما در بازي هاي آينده به مشكل خواهيم خورد كي روش بايد براي تحول در تيم ملي فوتبال از مربيان خوب ايراني كمك زيادي بگيرد.

خرمگاه:اين نسل بايد عوض شود

محمد خرمگاه پيشكسوت فوتبال كشورمان در مورد باخت يك بر صفر مقابل لبنان افزود: با اين نتيجه بدست آمده ديگر تيمي از فوتبال ايران نمي ترسد تا به الان فوتبال كشورمان به لبنان نباخته بود

كه اين نشان مي‌دهد كه تيم ملي بسيار ضعيف شده است در نيمه اول در حد و اندازه هاي خودمان نبوديم و در نيمه دوم نيز موقعيت آن چنان روي دروازه لبناني ها نداشتيم.

وي ادامه داد: بايد براي برتري فوتبال كشورمان مقابل تيم هاي آسيايي يك نسل را عوض كنيم و براي برطرف كردن ضعف هاي موجود در فوتبالمان بايد زحمت بكشيم و كارهاي اساسي و پايه اي را براي فوتبال ايران انجام بدهيم.

خرمگاه بيان كرد: در ليگ مان نفرات مستعد و جواني هستند كه مي‌توانند جايگزين هاي خوبي براي نفرات حال حاضر تيم ملي باشند و بايد اين بازيكنان را در بازي هاي ملي وارد عرصه فوتبال كشورمان بكنيم كه تشنه پيروزي و برتري در بازي هاي پيش رو هستند.

وي در مورد ادامه راه براي تيم ملي فوتبال در مقدماتي جام جهاني 2014 برزيل گفت: هنوز چيزي در مورد آينده مشخص نيست و هر طور شده بايد تيم ملي فوتبال كشورمان تا يك ماه آينده بازسازي شود مقابل كره جنوبي مي‌توانيم با يك برتري قاطع دوباره به مسابقات بازگرديم.

خرمگاه تصريح كرد: فوتبال روزهاي سخت و شيرين زياد دارد و اين مسئله كمك كرده كه فوتبال در دنيا زيبا و قشنگ به نظر برسد و اين پيشامدها و اتفاقات مي‌تواند به سود فوتبال ايران رخ بدهد و تيم

ملي فوتبال در تهران هر طور شده بايد كره جنوبي را از پيش رو بردارد كه اين مسئله در تهران و با حمايت هواداران فوتبال كشورمان دور از دسترس نيست.



بياني:کي روش ترکيب اصلي را نمي شناسد

شاهرخ بياني پيشكسوت تيم ملي در مورد باخت به لبنان گفت: كي روش در مدت 2 سال است كه سرمربي تيم ملي است ولي هنوز تركيب اصلي را نمي داند هر امكاناتي را در اختيار اين مربي بزرگ قرار داده اند ولي در 2 سال كاري براي ما انجام نداده است.

وي ادامه داد: مهره چيني كي روش در بازي هاي قطر و لبنان كاملا اشتباه و غلط بود قرار دادن پژمان نوري، كريمي و حاج صفي در پست هاي غير تخصصي اصولي نبود و نتيجه اش باخت به يكي از ضعيف ترين تيم حاضر در مرحله مقدماتي جام جهاني شد كه هيچ كس فكرش را نمي‌كرد كه به اين مفتي ها ببازيم.

بياني خاطرنشان كرد: تيم ملي در امر گلزني اصلا برنامه و سيستمي ندارد و ما سخت به گل مي‌رسيم و اين تاكتيك ها به درد فوتبال كشورمان نمي‌خورد.

وي ادامه داد: اگر من جاي كفاشيان رئيس فدراسيون فوتبال بودم كي روش را عوض مي‌كردم اگر با اخراج اين مربي ضرر كنيم بهتر است كه به اين راحتي ها جام جهاني را از دست بدهيم و اين بدبختي كامل است كه ما دچار آن شده ايم.



بياني در مورد سرمربي گري قلعه نوعي در تيم ملي گفت: هر چه زودتر بايد يك شوك به تيم ملي فوتبال وارد شود امير قلعه نوعي با تفكرات تهاجمي اش مسلماً به درد تيم ملي مي‌خورد و بايد اين بار به قلعه نوعي فرصت دهيم تا تيم ملي به نتايج پرگل دست پيدا كند.

دين محمدي:زمان را از دست داديم

سيروس دين محمدي پيشكسوت تيم ملي فوتبال ايران در مورد  عدم نتيجه گيري در بازي هاي مقدماتي جام جهاني اظهار داشت: تيم ملي فوتبال در بازي تاكتيك، كار دفاعي و حمله نداشت در بازي با لبنان بايد بازيكنان جنگنده را وارد ميدان مي‌كرديم تا با نفرات قدرتي ميانه ميدان را از خودمان مي كرديم.

وي ادامه داد: خط هافبك ما نيز اصلا روز خوبي در مقابل لبنان نداشت و در برگشت هاي توپ دوم كارايي لازم را نداشت و سرعت در كار هافبك هاي ما ديده نشد.

دين محمدي در مورد سرمربيگري كي روش در تيم  ملي فوتبال كشورمان گفت: با آوردن كي روش زمان را از دست داديم بايد فدراسيون به اشتباهات خود پي ببرد و تيم ملي براي صعود به جام جهاني 2014 برزيل هر چه سريع تر سروسامان بگيرد.

وي در پايان خاطرنشان كرد: هم اكنون شرايط امتيازي ما در گروه خودمان سخت تر شده است و اميدواريم مسئولان هر چه زودتر فكري به حال اين فوتبال بكنند./با
برچسب ها: ایران ، لبنان ، فوتبال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار