به گزارش
خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، تقریبا تمامی کودکان به خانواده والدین خود وابسته هستند اگر این وابستگی عادی و در حد معمول باشد مشکلی ایجاد نخواهد کرد اما اگر کودک بدون مادر نه جایی برود نه تنها بماند و نه بازی کند که این مسئله وقتی مشکل جدی ایجاد می کند که کودک به سن مدرسه رسیده و مجبور است ساعت ها دور از مادر در محیط دیگر باشد.
برخی از کودکان نمی توانند با محیط جدید خو گرفته و مادر خود را فراموش کنند در این حالت اضطراب در کودکان به وجود آورده و نمی توانند خود را با محیط جدید وفق بدهند.
رضوانی روانشناس در گفتگو باخبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: ترس از مدرسه در کودکان به معنی امتناع آنها از رفتن به مدرسه است که یکی از نشانه های اضطراب و جدایی از والدین، خانه و خانواده بوده است.
وی ادامه داد: والدین برای پیشگیری از ترس کودکان از مدرسه باید از خوبی های مدرسه، دوستان، معلمان و بازی با بچه ها صحبت و آنها را از قبل برای رفتن به مدرسه آماده کنند.
رضوانی تصریح کرد: گاهی کودکان محیط مدرسه را محیطی سرد و خشک می دانند که برای جذب کودکان به مدرسه معلمان باید این محیط را جذاب تر و عاطفی تر کرده تا کودکان بتوانند در این محیط به خوبی رشد یابند.
وی اظهار داشت: کودکانی که از رفتن به مدرسه خودداری می کنند از سردرد و تهوع قبل از رفتن به مدرسه شکایت می کنند این کودکان هنگام نزدیک شدن به مدرسه بهانه گیری کرده و گاهی از رفتن به مدرسه امتناع می کنند.
رضوانی افزود: کمک گرفتن از کودکانی که بدون ترس و همراه با علاقه در مدرسه و کلاس حضور دارند الگوهای خوبی برای سرمشق گیری کودکان است.
وی خاطرنشان کرد: معلمان کلاس اول نسبت به دیگر معلمان باید ورزیده تر و خوش اخلاق تر و با نشاط تر باشند زیرا برخورد روزها و ماه های اول زندگی تحصیلی سرنوشت ساز است.
پذیرش کودکان و استقبال از آنها در مدرسه باعث می شود که وی حساب کند که در مدرسه برای او جایی باز کرده اند.
گزارش از ریحانه جمشیدی/ل