مدیرکل امور روستایی استانداری آذربایجان شرقی از وارد شدن خسارت جدی به 300 روستای شهرستان‌های اهر، هریس و ورزقان بر اثر زلزله خبر داد.

 

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، اصغری در نشست مشترک با مدیران سازمان جهاد کشاورزی و بنیادمسکن انقلاب اسلامی استان با بیان اینکه برای هر یک از اهالی این روستاها یک میلیون تومان تسهيلات بلاعوض، 3 میلیون تومان برای خانه‌های آسیب دیده و 12.5 میلیون تومان وام کم بهراه با کارمزد چهار درصد با بازپرداخت 15 ساله پرداخت می‌شود افزود: مبلغ این وام در شهرستان های زلزله زده اهر، هریس و ورزقان و نیز روستاهای شهرستان تبریزمصوب شده ودراختیار آسیب دیدگان از زلزله زده و افراد دارای مسکن کم دوام و بی دوام قرار خواهد گرفت.

وی با بیان این که در طول دولت نهم و دهم، 93 هزار مسکن روستایی موفق به دریافت وام شده اند، گفت: 73 هزار واحد مسکن روستایی نیز تاکنون مقاوم سازی شده و پایان کار دریافت کرده اند.

مدیر کل دفتر امور روستایی استانداری با بیان اینکه آسیب دیدگان از زلزله و صاحبان اماکن مسکونی کم دوام و بی دوام باید از فرصت استفاده نمایندو با اخذ وام مصوب نسبت به بازسازی و مقاوم سازی اماکن خویش با نظارت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اقدام نمایند افزود: زندگی روستاییان درمناطق زلزله زده وابسته به احشام و مزارع است و تسهیلات لازم را برای بهره مندی روستاییان ازاین وام ها فراهم کرده ایم. /س

برچسب ها: خسارت ، روستا ، زلزله
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.