رئيس سازمان جهادکشاورزي آذربایجان شرقی از راه اندازی اتاق بازسازی اماکن دامی در منطقه زلزله زده دهستان اسپیران شهرستان تبریز خبر داد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز ، محمدیان در حاشیه مراسم راه اندازی اتاق بازسازی اماکن دامی در اسپیران تبریز در گفتگو با خبرنگاران با اعلام وظایف این اتاق ها گفت: وظیفه اصلی این اتاق ها ، شناسایی واحدهای دامی تخریب شده در اثر زلزله، تشکیل پرونده، تهیه و ارائه تیپ نقشه های اماکن دامی، معرفی به بنیادمسکن انقلاب اسلامی جهت اخذ تسهیلات بلاعوض سی میلیون ریالی، تهیه اسکلت فلزی پیچ و مهره دار، میلگرد و مصالح ساختمانی از طریق بنیاد مسکن و نظارت بر ساخت اماکن دامی می باشد.
وی با بیان اینکه نمونه این اتاق علاوه بر 3 شهرستان خسارت دیده از زلزله اهر، ورزقان و هریس که در محل مدیریت جهاد کشاورزی این شهرستان ها ایجاد شده است افزود: استثنائاً اتاق ویژه شهرستان تبریز به دلیل آسیب دیدن 14 روستای دهستان اسپیران ، در محل مرکزجهادکشاورزی اسپیران ایجاد و راه اندازی شده است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان با بیان اینکه 4 سازمان و مجموعه مختلف در این اتاق ها نماینده دارند ادامه داد: براساس تفاهمنامه امضاء شده ما بین این سازمان و بنیادمسکن انقلاب اسلامی که متولی اصلی ساخت واحدهای دامی گردیده است نمایندگان سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی و بانک کشاورزی نیز در این اتاق حضور دارند.

محمدیان با بیان اینکه این سازمان به همراه سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی ضمن ارائه تیپ نقشه ، تشکیل پرونده و کار نظارت بر ساخت واحدهای دامی تخریب شده وظیفه دیگری ندارند ادامه داد: کار اصلی بر عهده بنیاد مسکن نهاده شده است که امیدوارم روستائیان زلزله زده بتوانند ضمن اخذ به موقع کمک بلاعوض 30 میلیون ریالی و تسهیلات 50 میلیون ریالی با سود 4 درصد از طریق بانک کشاورزی در اسرع وقت تا رسیدن فصل سرما اقدامات لازم جهت ساخت اماکن دامی را به انجام رسانند.

وی با بیان اینکه تعداد 1150 واحد از اماکن دامی شهرستان تبریز در اثر زلزله تخریب شده است افزود: از این تعداد 520 نفر از صاحبان اماکن تخریب شده تشکیل پرونده داده اند و بقیه نیز به مرور در حال تشکیل پرونده می باشند.

گفتنی است: تعداد 50 هزار واحد دامی در اثر زلزله اخیر آذربایجان در شهرستان تبریز بدون سرپناه مانده اند که این تعداد مربوط به دهستان اسپیران با 14 روستا شامل روستاهای سفیدان جدید(11 هزار واحد) ، کمانج ( 6 هزار واحد) ، آغاج اوغلی و آغداش(5 هزار واحد) ، سفیدان عتیق (5 هزار واحد) ، کلوچه و کلزار(5 هزار واحد) ، نصرت ، مشیرآباد و اولی کندی(هر کدام با 3 هزار واحد) ، گوی بولاغ علیا و سفلی(2500 واحد) و گزبز(2 هزار واحد) بایستی با ایجاد اماکن دامی مطمئن تا آغاز فصل سرما پوشش داده شود. /س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.