مدیر كل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان گفت: باید در مقابل جنگ نرم دشمنان علیه نظام اسلامی جهاد نرم وجود داشته باشد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران از سمنان ؛ 'محمدرضا سوقندی' در نشست تبیین ظرفیت باشگاه خبرنگاران بسیج و ساماندهی خبرنگاران بسیج اظهار داشت: دشمن در جنگ نرم به دنبال فریب افكار عمومی است و برای این منظور از رسانه استفاده می‏كند و باید رسانه به درستی شناخته شود.

وی افزود: كارشناسان معتقدند مدار عالم بر سه محور اطلاعات، تسلیحات و تبلیغات است و البته كاركرد تبلیغات از سایرین بیشتر است و اگر كشوری تبلیغات نداشته باشد نمی‌تواند از ابزار دیگرش نیز استفاده كند.

مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با بیان اینكه متأسفانه در مقابله تهاجم فرهنگی محدودیت ابزار داریم تصریح كرد:‌ دشمن، دشمن است و برای رسیدن به هدفش از هر ابزار و وسیله‌ای استفاده می‌كند.

سوقندی با تأكید بر اینكه باید از ظرفیت بسیج برای اطلاع‌رسانی استفاده شود گفت: بسیج مطمئن‌ترین و سالم‌ترین نهادی است كه هیچ شك و شبهه‌ای در آن راه ندارد.

وی اظهار داشت: متأسفانه برخی از اصحاب رسانه، اخلاق رسانه‌ای و اسلامی را رعایت نمی‌كنند و در دام الگوهای غربی اسیر شده‌اند.

مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان افزود: نیاز به الگویی مناسب و كارآمد در حوزه خبررسانی به طور جدی احساس می‌شود و بسیج می‌تواند الگوی شایسته‌ای در این حوزه باشد.

سوقندی اظهار داشت: به فرموده رهبر فرزانه انقلاب حضرت آیت الله خامنه‌ای در مقابل مطبوعات بد باید مطبوعات خوب را توسعه دهیم و راهكار پیروزی بر رسانه‏ های معاند، ایجاد و تقویت رسانه ‏های انقلابی است.

وی گفت: باید قوانین را در جهت ظرفیت بسیج اصلاح كنیم تا بتوانیم از ظرفیت بسیج در همه زمینه‌ها استفاده كنیم.

معاون اطلاعات و اخبار صدا و سیمای مركز سمنان نیز گفت: در حوزه رسانه‏ ها، افراد متخصص كم نیستند، اما باید به تعهد همراه با تخصص در رسانه، توجه ویژه شود.

'سیدآقایی' افزود: خبرنگار انقلابی و متعهد، زمان‏شناس است و ارزش‏های خبری را برای جهت‏ گیری‏ها و حركت انقلاب اسلامی، تنظیم می‏كند./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.