افزايش بحران در اسپانيا موجب شده است پديده مهاجرت معکوس در پيش گرفته شود يعني درحالي که پيشتر مکزيکي ها براي يافتن کار به اسپانيا مي رفتند اکنون اسپانياييها براي کار به مکزيک مي روند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  فرانس 24، در مکزيکو سيتي ، شمار قابل توجهي از شهروندان اسپانيايي  مشاهده مي شوند که به علت بيکاري کشورشان را ترک کرده اند.  طي شش ماه نخست سال 2012 ، دولت مکزيک از افزايش سي و پنج درصدي صدور مجوز کار به اتباع اسپانيايي در مقايسه با مدت زمان مشابه در سال2011 خبر داده است.
سزار از کارفرمايان اسپانيايي که از چهار ماه پيش در مکزيک حضور دارد مي گويد شرکتش در اسپانيا رونق نداشت اما اينجا اوضاع رو به راه است. وي گفت تصاوير منفي زيادي از مکزيک در غرب وجود دارد اما در حقيقت اين طور نيست.
شرکت او چندين قرارداد بزرگ در مکزيک  امضا کرده است.
مکزيک موفق شده است از بحران اقتصادي در جهان در امان بماند. بيست و هفت هزار اسپانيايي سال گذشته مجبور به مهاجرت شدند.
مکزيک بازار صد ميليون نفري دارد که اين  چشم  انداز روشني براي شرکتهاي اسپانيايي ايجاد مي کند.
اما در اسپانيا اوضاع طور ديگري است. فقر و فلاکت رو به افزايش است به طوري که مي توان امروزه افراد زيادي را مشاهده کرد که براي اندکي مواد غذايي سطلهاي زباله را زير و رو مي کنند.
در شهر خرونه در ايالت کاتالونيا فقر بيش از پيش مشهود شده است. برخي از ماموران پليس افرادي را که در زباله داني ها به دنبال  مواد غذايي مي گردند، به مراکز مددرساني هدايت مي کنند.
سوپرمارکتهاي اسپانيايي که مدتي شاهد حضور افراد فقير در برابر انبارهايشان براي زير و رو کردن سطلهاي زباله بودند، تصميم گرفته اند قفلهاي بزرگي بر روي سطلهاي زباله نصب کنند تا فقرا کالاهاي تاريخ مصرف گذشته و فاسد را جمع آوري نکنند.
يکي از کارکنان سوپر مارکتي در اسپانيا گفت از يک ماه و نيم پيش هر شب همين کار را مي کنيم.
در اين منطقه يک چهارم جمعيت فعال بيکار شده و بر تعداد فقرا افزوده شده است.
يکي از اسپانيايي ها از يک سال پيش بيکار شده و حقوق بازنشستگي اش قطع شده است. وي که خود در گذشته مالک رستوران بود اکنون مجبور است از رستورانهاي خيريه تغذيه کند.  وي مي گويد هرگز تصور نمي کردم روزي مجبور شوم از سازمانهاي خيريه و مدد کاري تقاضاي کمک کنم.
اسپانيايي هاي شاغل نيز شاهد وخامت اوضاع مالي خودهستند زيرا هر روز قيمتها به علت افزايش ماليات، بالا مي رود.
مصرف کنندگان از افزايش قيمتها شاکي اند و مي گويند دستمزدها نه تنها افزايش نمي يابد بلکه در بسياري از موارد کاهش هم يافته است.
يکي از مشتريان گفت من مجبورم قيمت همه کالاها را مقايسه  کنم و بعد ارزان ترين را انتخاب کنم.
سياستهاي رياضتي زندگي اسپانياييها را بسيار دشوار کرده است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار