تيم بوكس جوانان كشورمان براي حضور در مسابقات جهاني كه اواسط مهرماه برگزار مي شود در هيچ تورنمنتي شركت نمي كند و حضور در مسابقات جهاني قزاقزستان براي آنان حكم مسابقات تداركاتي را خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران ، مسابقات بوكس قهرماني جوانان جهان كه از روز 24 مهرماه به مدت 10 روز برگزار خواهد داشت و تيم ملي بوكس كشورمان نيز به همراه 10 مشت زن خود در اين ميدان حاضر مي شود اين در حالي است كه مشت زنان جوان براي حضور در اين رويداد مهم وبزرگ در هيچ تورنمنت و اردوي مشترك شركت نكردند.

اگر چه مسئولان تلاش بسياري كردند تا بتوانند در تورنمنت بين المللي جام "احمد كومرت" حضور يابد اما به دليل برخي مسائل سياسي شركت در اين جام را از دست دادند تا جوانان مشت زن كشورمان به اين وعده مسئولان كه به اردوي مشترك ارمنستان مي روند دلخوش نشوند اما اين اردو هم كنسل شد تا مشت زنان جوان و كم تجربه كشورمان در اردوهاي داخلي كار را دنبال و خود را مهياي شركت در مسابقات جهاني كنند.

در همين راستا اكبر احدي سرمربي تيم جوانان در گفتگو با خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران ، بيان داشت: در حال حاضر چهارمين اردوي تداركاتي خود را با حضور 18 بوكسور جوان در كمپ مجموعه ورزشي انقلا پيگيري مي كنيم و با توجه به اينكه نتوانستيم در هيچ تورنمنت و اردوي مشتركي پيش از اعزام به رقابت هاي جهاني شركت كنم تمرينات خود را به صورت جدي و مستمر پيگيري مي كنيم .

وي افزود: متاسفانه نتوانستيم براساس برنامه ريزي هاي صورت گرفته در هيچ تورنمنت و اردوي مشترك شركت كنيم بي ترديد غيبت ما در اين تورنمنت ها باعث مي شود كه مشت زنان جوان همچنان بي تجربه باقي بمانند و نتوانند در رقابت هاي جهاني به مدال برسند به طور قطع تيم ملي جوانان كشورمان بابت اين موضوع متضرر خواهد شد.

احدي درخصوص حضور در مسابقات جهاني بيان داشت: بيشترين هدف و تمركزمان براي حضور در اين مسابقات کسب مدال نیست چرا که اگر با کسب مدال راهی این رقابتها شویم اشتباه محض است.

کادر فنی و مسئولان فدراسیون قصد دارند برای حضور در مسابقات آسیایی که دو ماه بعد از رقابتهای جهانی است مشت زنان را آماده کنند و حضور در این مسابقات جهانی تنها حکم بازیهای تدارکاتی را برای بوکسورهای ما دارند. چراکه معتقدم تجربه مبارزه در رینگ مسابقات جهانی و تند به تند شدن با بوکسورهای قدرتمند دنیا می توانند در رشته و ارتقاء سطح ملی پوشان و همچنین کاهش استرس آنها مثمر ثمر باشد و بتوانند برای حضور در مسابقات آسیایی آماده تر باشند.

وی در ادامه اظهار داشت: ما به دنبال این سیستم که تیمی را بسازیم که در آینده پشتوانه تیم ملی بزرگسالان باشد و بتوانیم در مسابقات اینچون گره نتیجه می گیریم.

احدی اظهار داشت: بهر حال اگر چه تا اعزام بوکسورهایمان به رقابتهای جهانی زمان کافی نداشتیم اما با توجه به شرایط و وضعیتی که در اردو از برخی از ملی پوشان مشاهده کردم بسیار امیدوارم که بتوانیم با همین شرایط از سوی 3بوکسورمان بتوانیم مدال آور این رقابتها باشیم.

سرمربی تیم بوکس جوانان در خصوص اضافه شدن مربیان جدید کادر فنی اظهار داشت: برای ارتقاء سطح ملی پوشان جوان کشورمان و حضور بهتر آنان در میادین بین المللی از مسئولان فدراسیون خواهش کردم تا از غلامرضا کریمی و علیرضا استکی دعوت کنند تابه جمع اردونشینان اضافه شوند تا به همراهی اینان بتوانم تیم ای قوی را راهی مسابقات آسیایی کنم.

وی افزود: همچنین از اسماعیل محمدی از اساتید دانشگاه که در آمریکا تحصیل کرده است خواستیم در اردو حاضر شود و به عنوان مربی بدنسازی به ما کمک کنند.

سرمربی تیم بوکس جوانان در پایان اظهار داشت: براساس نامه ای که از سوی فدراسیون جهانی آمده است مکان برگزاری مسابقات جهانی تغییر کرده است و هنوز مشخص نیست در چه کشوری این رقابتها برگزار خواهد شد که کمی برای ما استرس بوجود آمده چرا که ما برای حضور در مسابقات جهان و تایلند برنامه ریزی کرده بودیم و این تغییر مکان معادلات ما را به هم ریخت.

امیدوارم مکان این مسابقات سریعا اعلام شود و تا زمان لازم برای گرفتن ویزا داشته باشیم در غیر اینصورت امکان دارد که نتوانیم در این رقابتها حضور یابیم. /مح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار