نوع رفتاری که آمریکا با کهنه سربازان خود دارد واقعاً شرم آور است. با مردان و زنانی که همه چیزشان رابرای این کشور گذاشته اند ، مانند انسان های آشغال برخورد می شود.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران ، جالب اینجاست که این رفتار توسط خود دولت آمریکا اعمال می شود. باعث تعجب است که با این همه رفتار غیرانسانی با بازماندگان از جنگ ، هنوز کسانی پیدامی شوند که می خواهند به ارتش بپیوندند . ما با این کهنه سربازان مثل نجاست برخورد می کنیم . هر روز و هرروز بهترین سربازانمان را به افغانستان و عراق می فرستیم بدون اینکه آنها را بطور کامل مجهز کنیم .  
آمار خودکشی سربازان به رکورد تازه ای دست یافته است . متاسفانه حقوق و مزایای اکثر سربازان به تاخیر افتاده است . به نسبت جمعیت بی خانمان و بیکار کشور ، آمار بیکاری و بی خانمانی در میان کهنه سربازان از جنگ برگشته به شدت زیاد است . وضعیت رسیدگی به مجروحان این سربازان نیز فوق العاده بد است . حالا هم که دولت اوباما مشغول برچسب زدن به کهنه سربازان بعنوان تروریست های بالقوه است . چیزهایی که می شنوید شما را عصبانی می کند . میزان بی احترامی ، آزار و بی توجهی که کهنه سربازان آمریکائی از طرف دولت می بینند ، شوک آور است . همه ملت به خاطر فداکاری های آنان مدیون این سربازان هستند اما دولت فدرال به جای قدردانی ، آنها را به گوشه لوله های فاضلاب و خیابان پرت می کند ، بدون اینکه با افتخار از آنان یاد کند . نوع برخوردی که یک ملت با کهنه سربازان خود دارد ، نشان دهنده شخصیت آن ملت است .  
 
-    دوبرابر اضافه خدمت
آمریکا زنان و مردان جوان خود را پشت سرهم به افغانستان  و دیگر نقاط دنیا می فرستد بدون اینکه به نتایج و عواقب آن توجهی داشته باشد . شاید باورتان نشود ، مدت خدمت 20 درصد از سربازان ارتش آمریکا برای سومین بار تمدید شده است . بعضی ها برای چهارمین بار و یا بیشتر نیز مجبور شده اند اضافه ، خدمت کنند . کریستین ساینس مانیتور می نوسد : 20 درصد از سربازان یعنی 107 هزار نفر با تعویق سه باره یا بیشتر مدت خدمت خود روبرو شده اند . بیش از 50 هزار نفر از آنها چهاربار مدت خدمت خود را به پایان رسانده اند .  
میزان صدمات روحی و جسمی این تعویق ها و اضافه خدمت ها غیرقابل درک و پیش بینی است . این میزان اضافه خدمت برای سربازانی که به میدان جنگ فرستاده می شوند درتاریخ آمریکا بی سابقه است . بهایی که بابت این حماقت ها پرداخته خواهد شد ، برای دهه ها ، گریبانگیر جامعه آمریکا خواهد شد .  
 
-    رکورد خودکشی ها
میزان زیاد اضافه خدمت ها بهترین دلیل برای ثبت رکوردی تازه برای خودکشی سربازان در سال 2012 است . میزان استرس ناشی از درگیری و جنگ غیرقابل تحمل است . این سربازان وقتی برمیگردند خود را در برابر کوهی از دردهای جسمی و روحی تنها می بینند و شاهد از بین رفتن زندگی و خانواده هایشان هستند . همسرشان ترکشان کرده و چیزی برای ادامه ندارند.  
بسیاری از سربازان نمی توانند چنین شرایطی را تحمل کرده و خودکشی می کنند . تنها در طی ماه  جولای ، 56 مورد خودکشی در ارتش آمریکا ثبت شده است .
 
-    دادن پول برای گرفتن مدال !!
بسیاری از سربازان آمریکائی از میدان جنگ به خانه برمی گردند و با صورتحساب های ریز و درشت دولت مواجه می شوند . تازه برای گرفتن مدال شجاعت نیز باید خودشان پول پیک و حمل و نقل را حساب کنند . مثلاً مدال شجاعت یک سرباز را که به خاطر مجروحیت به او تعلق گرفته بود با پست و نه در یک مراسم رسمی به در خانه اش فرستاده اند ، تازه 21 دلار هم پول پست از او گرفته اند .
 
-    انتظار طولانی برای مزایای کهنه سربازان
شما شاید فکر کنید یک کهنه سرباز به محض اینکه از  خدمت برگشت ، مزایای کهنه سربازان به او داده می شود. اما متاسفانه موضوع کاملاً برعکس است . همانطور که می دانید گرفتن مزایای کهنه سربازان روندی بسیار سخت و پیچیده دارد . کهنه سربازان بی نوا باید 23 صفحه درخواست پر کنند و اگر یک اشتباه کوچک در پرکردن فرم مذکر مرتکب شوند ، برای سالها کارشان عقب می افتد. درواقع اداره کهنه سربازان به کارمندان خود برای رد درخواست هر کهنه سرباز ، کلی جایزه می دهد . به همین خاطر است که چیزی در حدود 70 درصد از درخواستها به سطل آشغال می رود . مثلاً اداره کهنه سربازان ویرجینیا  حدود 250 هزار دلار برای رد ادعای کهنه سربازان به کارمندان خود پرداخت کرده است . این تنها بخشی از میلیونها جایزه ای است که این اداره در طی سال های 2007 و 2008 به کارمندان خود بابت رد این درخواستها داده است .  
حتی اگر 23 صفحه درخواست را بدون هیچ مشکلی پر کنید بازهم ماهها برای رسیدگی به پرونده اتان باید صبر کنید . متوسط زمان انتظار برای رسیدگی از 183 تا 300 روز است . بستگی دارد کارتان دست چه کسی باشد . پرونده ها به اوکلند کالیفرنیا بررسی می شود . با این حال پس از یک سال دوندگی احتمالاً رد خواهد شد.  
برطبق آمارها 920 هزار پرونده بلاتکلیف هستند .  
خیلی از کهنه سربازها ترجیح می دهند پرونده هایشان را به چاه بیندازند ولی به اداره کهنه سربازها ندهند . میزان بی توجهی مقامات و کارمندان این اداره غیرقابل باور رسیده است .  
در سال 2009 یک افسر اداره کهنه سربازان به 717 پرونده و 16 هزار ایمیل درخواست اصلاً نگاه هم نکرده بوده است و بسیاری از پرونده ها به خردکن کاغذ سپرده شده است .  
واقعیت این است که هزاران هزار کهنه سرباز واجد شرایط دریافت این خدمات هستند ولی از آنان دریغ می شود. در یک مورد یک کهنه سرباز با از دست دادن یک دست و همچنین از دست دادن 40 درصد از مغزش که به طور معجزه آسایی زنده بود، با عدم تائید پزشک از خدمات محروم شد .  
واقعاً آمریکا به چه وضعی گرفتار آمده است ؟ این چه رفتاری است که ما با کهنه سربازان خود داریم؟
 
-    مشکلات وحشتناک اقتصادی
میزان بیکاری درمیان کهنه سربازان از میزان متوسط  بیکاری آمریکا بیشتر است و این افراد خیلی به آسانی خانه های خود را در مقایسه با دیگران از دست می دهند .  
برطبق آمار " veterans today " در سال 2006 خانواده این افراد بیشترین میزان از دست دادن خانه هایشان را شاهد بودند .  
آمار نشان می دهد دو سوم خانواده های کهنه سربازان خانه های خود را در سال 2008 از دست داده اند و در فقر زندگی می کنند .  
 
-    200 هزار کهنه سرباز آمریکائی کارتن خواب هستند
دولت آمریکا برنامه ای برای بازگشت آبرومندان کهنه سربازان به زندگی ندارد . آنها به گوشه خیابان پرت شده اند تا خودشان کار پیدا کنند . این شبها ، کهنه سربازان آمریکائی شب را به صبح می رسانند .
لس آنجلس تایمز می نویسد : مقامات اداره بی خانمانان شهر ، میزان بی خانمان شهر را با 3 درصد کاهش عنوان کرده اند . بی خانمان ها از همه قشری کاهش داشته اند جز کهنه سربازان . 9 هزار بی خانمان کهنه سرباز در شهر لس آنجلس وجود دارند . این رقم نسبت به سال 2009 ، 24 درصد افزایش یافته است . تعداد کهنه سربازهای بی خانمانی که بر اثر مشکلات روانی خانه و خانمان از کف داده اند از 243/1 به 2520 افزایش یافته است .  
درسال 2009 اداره کهنه سربازان کالیفرنیا اعلام کرده که هرسال 28 هزار سرباز از جنگ عراق بازمی گردند وجمعاً 200 هزار نفر از این افراد شب را درخیابان به صبح می رسانند .  
خداوند به فریادشان برسد.
 
-    اوضاع دردآلود بیمارستان های کهنه سربازان
وقتی سربازان آمریکائی از جبهه جنگ به کشور خود بازمیگردند این وظیفه دولت است که آنها را به خوبی درمان کند .  
متاسفانه بسیاری از این امکانات رویایی بیش نیست . واشنگتن پست می نویسد : درب اتاق جرمی دانکن در بیمارستان نظامی از جایش کنده شده و درهوا معلق است . این مهندس زخمی وقتی به سقف نگاه می کند لوله های آب را آویزان می بیند .
کجای دنیا با سربازان زخمی از جنگ برگشته چنین رفتاری می کنند؟
حداقل 7 ماه انتظار برای رسیدن کهنه سربازان به تسهیلات احتمالی لازم است .  
این یعنی برای ما اهمیتی ندارد که آنها چه می خواهند و به چه چیزی نیاز دارند .  
اخیراً ABC NEWS تحقیقی در مورد امکاناتی که به کهنه سربازان تعلق می گیرد انجام داده که دارای نتایج شوک آوری است .  
دراین گزارش از فضولات انسانی در حمام های مرکز مربوط به درمان کهنه سربازان ، خون لخته شده روی ظرف های درمانی ، گدایی کهنه سربازان برای گرفتن غذا و دارو و همچنین زخم های بستر بسیار وخیم این سربازان سخن به میان رفته است .
 
-    تدفین و پایان زندگی ...
دولت فدرال نه تنها به زندگی کهنه سربازان اهمیتی نمی دهد ، بلکه به مرگ آنها نیز احترامی قائل نیست . شما شاید فکر میکنید که این قهرمانان جنگ باید خود نحوه کفن و دفن آبرومندانه خود را انتخاب کنند ، اما در برخی نقاط آمریکا اداره رسیدگی به امور کهنه سربازان از بیان کلمات خداوند و عیسی مسیح در مراسم ترحیم آنان جلوگیری می کند .  
مسئولین دولت فدرال به جای رسیدگی به امور کفن و دفن محترمانه کهنه سربازان ، کله های خود را لابلای پرونده های آنها فرو کرده و سعی می کنند با یافتن کوچکترین بهانه ای آنها را از حقوق مسلم خود محروم کنند.  
مراسمی که برای تدفین کهنه سربازان برگزار می شود واقعاً در شان آنها نیست .
 
-    برچسب تروریست های بالقوه از طرف دولت اوباما
همه مصائب و رنجهایی که کهنه کهنه سربازان تحمل می کنند یک طرف ، برچسب تروریست بودن از جانب دولت اوباما نیز یک طرف . نگاهی که دولت آمریکا به بازگشتگان از جبهه های جنگ دارد در مقاله نشریه DHS مشهود است . در این مقاله آمده است : بازگشت کهنه سربازان به جامعه آمریکائی موجی از سازماندهی حملات تروریستی و تشکیل گروه های تروریستی را ایجاد خواهد کرد .  
متاسفانه این نوع نگاه ، تنها روی کاغذ نیست و سیاست اصلی دولت آمریکا نیز بر همین پایه استوار است . سربازانی که با هزاران مشکل روحی و روانی و جسمی از جنگ برگشته اند و بعضاً حرفهایی برای گفتن دارند که به مذاق دولت آمریکا خوش نمی آید ، باعث این نوع برچسب زدنها شده است . مثال بارز این موضوع ، فرستادن کهنه سرباز 26 ساله براندون راب به بیمارستان روانی است ، چون او موضع سیاسی و ضد جنگ خود را در قالب یک شعر در صفحه فیسبوک خود گذاشته بود.  
او چندی پیش آزاد شد ولی اگر یک وکیل کارکشته نداشت، بایدسالها در بیمارستان روانی باقی می ماند ، اتفاقی که برای خیلی ها افتاده است.  
اگر کهنه سربازی به مرض روانی متهم شود دیگر کارش تمام است و دولت می تواند او را هر زمانی که بخواهد به بیمارستان بفرستد.
آیا دیگر کسی با این اوضاع و احوال حاضر می شود به جنگ برود ؟
دولت آمریکا خواهان فرستادن بدن های گرم و سالم به میدان نبرد است اما وقتی این بدن ها سرد و تکه تکه بر می گردند دیگر کسی کاری با آنها ندارد .
این است حکایت کهنه سربازان آمریکائی...
آمریکا کی بیدار می شود ؟
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار