استاندار كهگیلویه و بویراحمد گفت: بزرگداشت هفته دفاع مقدس وظیفه فرد یا گروه خاصی نیست بلكه این رسالت مهم بر دوش اقشار مختلف جامعه است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج، سید 'حسین صابری' در نشست ستاد هماهنگی بزرگداشت هفته دفاع مقدس در كهگیلویه و بویراحمد افزود: دفاع مقدس قطعه ای درخشان و فراموش نشدنی از تاریخ ایران بوده و بزرگداشت هر چه مطلوبتر آن بر عهده تمام متولیان امر است.
وی بر لزوم برنامه ریزی دقیق و اصولی برای ترویج روزافزون فرهنگ ایثار و شهادت و انتقال مفاهیم و ارزش های ناب دوران هشت سال دفاع مقدس به نسل جوان تاكید كرد.
صابری بیان كرد: در هفته دفاع مقدس امسال نمایشگاهی از تصاویر، آثار، دست نوشته ها و خاطرات دانش آموزان شهید كهگیلویه و بویراحمد در مدارس این استان برپا شود.
وی اظهار داشت: این اقدام مهم فرهنگی موجب ترویج هر چه بیشتر فرهنگ ایثار و شهادت بین دانش آموزان مقاطع مختلف تحصیلی استان خواهد شد.
صابری عنوان كرد: نواخته شدن زنگ دفاع مقدس در مدارس كهگیلویه و بویراحمد همراه با حضور فرماندهان و رزمندگان استان برای بیان خاطراتی از آن دوران جزو برنامه های هفته دفاع مقدس امسال باشد.
فرمانده سپاه فتح كهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست، گفت: برنامه ریزی ها، هماهنگی ها و اقدامات لازم برای برگزاری هر چه مطلوبتر برنامه های هفته دفاع مقدس امسال در این استان انجام شده است.
سردار 'یونس امیری' افزود: همكاری و تعامل دستگاه های مختلف اجرایی كهگیلویه و بویراحمد بویژه نهادهای فرهنگی برای برگزاری برنامه های هفته دفاع مقدس امسال در استان همچون سال های گذشته مطلوب و رضایت بخش بوده است.
وی بیان كرد: دفاع مقدس دوران طلایی انقلاب اسلامی به شمار می رود و به همین دلیل می بایست به بهترین نحو ممكن گرامی داشته شود.
امیری اظهار داشت: چنانچه رشادت ها، جانفشانی ها و ایثارگری های شهدا و رزمندگان در دوران هشت سال دفاع مقدس به نحو مطلوب به نسل های سوم و چهارم انقلاب منتقل نشود تمام متولیان امر مدیون هستند و هفته دفاع مقدس بهترین فرصت در این زمینه است.
وی عنوان كرد: در هفته دفاع مقدس امسال برنامه های متنوع مذهبی، فرهنگی و هنری در نقاط مختلف كهگیلویه و بویراحمد اجرا خواهد شد.
امیری این برنامه ها را شامل برگزاری همایش دو روزه فرماندهان شركت كننده در عملیات 'والفجر هشت' در روز 30 شهریور، رژه نیروهای نظامی، انتظامی، سپاه، بسیج، آزادگان و عشایر در یاسوج و 9 نقطه استان در روز 31 شهریور، شبیه سازی عملیات 'بازی دراز'، ویزیت رایگان خانواده پاسداران و بسیجیان استان در مراكز درمانی سپاه، راه اندازی یك هفته ای بیمارستان صحرایی در بخش لوداب بویراحمد به منظور ویزیت و درمان رایگان مردم منطقه، برگزاری یادواره های شهدا، سركشی از خانواده شهدا و ایثارگران، غبارروبی گلزار شهدا، برگزاری نشست های بصیرت افزایی، برپایی ایستگاه های صلواتی، برگزاری شب های شعر و خاطره، اجرای مسابقات ورزشی و وبلاگ نویسی و برگزاری همایش پیاده روی خانوادگی اعلام كرد.
وی ابراز داشت: رژه نیروهای نظامی، انتظامی، سپاه، بسیج، آزادگان و عشایر كهگیلویه و بویراحمد در روز 31 شهریور امسال در یاسوج در بلوار عدل این شهر برگزار می شود و سخنران مراسم نیز سردار 'قربانی' از فرماندهان مطرح كشور در دوران هشت سال دفاع مقدس است./س

برچسب ها: بزرگداشت ، هفته ، دفاع ، مقدس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.